جمعه 7 اردیبهشت 1403

برتری ذاکران ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی کربلا

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
برتری ذاکران ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی کربلا

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حسن خانچی، داور مسابقات و سرپرست تیم ایران در مسابقات وجیها بالحسین کربلا اظهار داشت: مسابقات مداحی وجیها بالحسین (ع) به میزبانی کشور عراق در شهر کربلای معلی برای سومین سال برگزار می‌شود که امسال برای اولین بار به صورت بین‌المللی شکل گرفت و در زبان‌های فارسی و ترکی هم شرکت‌کننده پذیرفت.

امیرحسین باقری، شرکت کننده نوجوان ایرانی در مرحله فینال

7 ایرانی به فینال راه یافته بودند

وی ادامه داد: مرحله نهایی این مسابقات در روزهای پایانی ماه رمضان با حضور 7 شرکت‌کننده ایرانی امیرحسین باقری، ابوالفضل واعظی، مصطفی محمدی، میثم بهرامی، حسن حیدرزاده، الیاس شیرمحمدی و امیر سلیمانی برگزار شد و در نهایت نفرات برتر مشخص شدند. حمزه محسن از کشور عراق هم در این مسابقات به عنوان برگزیده انتخاب شد.

اسامی نفرات برگزیده در 3 بخش مسابقات

خانچی با اشاره به اینکه این مسابقات در 3 بخش داخلی ویژه مداحان عراقی، بخش بین‌الملل با حضور مداحان سایر کشورها و بخش ویژه برگزار شد، گفت: در بخش بین‌الملل ایرانیان در رشته فارسی حسن حیدرزاده، امیر سلیمانی و میثم بهرامی به ترتیب اول تا سوم و در بخش ترکی ابوالفضل واعظی، امیرحسین باقری، مصطفی محمدی و الیاس شیرمحمدی به ترتیب اول تا چهارم و در نهایت در بخش عربی حسین الحریزی، مهدی دورقی و حسین جنامی موفق به کسب عناوین اول تا سوم این رقابت‌ها شدند.

سرپرست تیم ایران در مسابقات وجیها بالحسین کربلا در پایان خاطرنشان کرد: در این مسابقات که به صورت خصوصی و توسط شخص عماد الزبیدی مدیر شبکه الکمیل برگزار شده بود، به نفر اول حدود 100 میلیون تومان، نفر دوم 70 میلیون تومان و نفر سوم سوم یک دستگاه گوشی آیفون هدیه دادند. به نفر برگزیده هم یک دستگاه خودرو به اضافه 300 میلیون تومان و یک دستگاه گوشی آیفون هدیه شد.

برتری ذاکران ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی کربلا 2
برتری ذاکران ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی کربلا 3
برتری ذاکران ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی کربلا 4
برتری ذاکران ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی کربلا 5