سه‌شنبه 29 خرداد 1403

برتری قاطع آلمان در نیمه نخست مصاف با اسکاتلند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
برتری قاطع آلمان در نیمه نخست مصاف با اسکاتلند

تیم ملی آلمان نیمه نخست بازی افتتاحیه یورو 2024 را با پیروزی پشت سر گذاشت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی افتتاحیه یورو 2024 امشب (جمعه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا شهر مونیخ میان تیم‌های ملی آلمان و اسکاتلند برگزار شد که نیمه نخست این بازی با برتری 3 بر صفر آلمانی‌ها به پایان رسید.

آلمان بازی را طوفانی آغاز کرد و خیلی طول نکشید که به گل رسید. فلورین ویرتز در دقیقه 10 روی حرکتی که تونی کروس آغازگر آن بود و با پاس عرضی یاشوا کیمیش از جناح راست همراه شد، توپ را تکضرب به سمت دروازه حریف شلیک کرد که با وجود تأثیرگذاری دروازه‌بان حریف، پس از برخورد با تیر عمودی وارد به گل تبدیل شد.

اسکاتلند اگرچه بعد از دریافت این گل از لاک دفاعی خارج شد اما تنها 9 دقیقه بعد، ژرمن‌ها برتری‌شان را با زدن دومین گل به حریف تحمیل کردند و این بار جمال موسیالا توپی که توسط ایلکای گوندوگان روی محوطه جریمه اسکاتلند فرستاده شد و توسط کای هاورتس جلوی پایش قرار گرفت را با ضربه‌ای بی‌رحمانه به طاق دروازه حریف کوبید.

حتی خوردن گل دوم هم تفاوت چندانی در وضعیت بازی اسکاتلندی‌ها ایجاد نکرد و این تیم همچنان زیر فشار ژرمن‌ها باقی ماند. میهمان بریتانیایی در دقیقه 24 تا آستانه دریافت گل سوم از روی نقطه پنالتی پیش رفت که این بار VAR نجات‌شان داد و تشخیص داور مسابقه، کلمن تورپن در مورد برخورد کریسیتی روی موسیالا را تصحیح و آن را به یک ضربه ایستگاهی بی‌سرانجام تبدیل کرد.

اعلام ترکیب اصلی تیم‌های ملی آلمان و اسکاتلند

سلطه مطلق آلمان بر بازی با تملک توپ نزدیک به 70 درصد، باعث شد که دروازه‌بان آنها مانوئل نویر عملاً بیکار‌ترین بازیکن میدان باشد و حتی یک بار هم مجبور به نشان دادن واکنش نشود.

از دیگر نکات مهم بازی تبدیل شدن دو گلزن ژرمن‌ها، یعنی ویرتز و موسیالا به جوانترین گلزنان تاریخ آلمان در جام ملت‌های اروپا به ترتیب با 21 سال و 42 روز و 21 سال و 109 روز سن بود. با گلزنی این دو نفر، آلمان اولین تیم در تاریخ یورو است که در یک بازی دو گلزن 21 ساله یا جوانتر داشته است.

شب تیره اسکاتلندی‌ها با خطای وحشتناک مدافع‌شان رایان پرتئوس روی ایلکای گوندوگان - کاپیتان ژرمن‌ها که شانس آورد پایش در نتیجه این خطا نشکست - تیره‌تر شد وقتی که او به خاطر این خطا نه تنها یک پنالتی به حریف تقدیم کرد، بلکه کارت قرمز تورپن را مقابل چشمانش دید و تیمش را 10 نفره کرد. پنالتی که او به ژرمن‌ها تقدیم کرد را کای هاورتس با فریب دادن دروازه حریف در دقیقه 45 به گل سوم تیم میزبان تبدیل کرد. با این گل و 10 نفره شدن اسکاتلند، آلمان عملاً کار حریف را در همین نیمه تمام کرد و بازگشت حریف را مستلزم وقوع چیزی شبیه معجزه کرد.