پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

برخورد جنگنده‌های پاکستان با رافال‌های فرانسوی در عربستان‌سعودی!/ عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
برخورد جنگنده‌های پاکستان با رافال‌های فرانسوی در عربستان‌سعودی!/ عکس

رزمایش «نیزه‌های پیروزی» با حضور جت‌های رافال برگزار شد و به خلبان‌های پاکستانی JF-17 «تندر» فرصتی برای ارزیابی عملکرد جنگنده‌های خود در برابر جنگنده‌های رافال، که توسط هند، نیز استفاده می‌شوند، داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جنگنده‌های jf-17 پاکستان در طول این رزمایش، این فرصت را داشتند تا توانایی‌های خود را در تقابل با جنگنده‌های رافال نیروی هوایی فرانسه آزمایش کنند؛ این رزمایش مشترک هوایی از 6 فوریه آغاز شده‌است و تا 18 فوریه 2024 در پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در ریاض برگزار می‌شود و چندین کشور را درگیر کرده‌است.

رزمایش «نیزه‌های پیروزی» در عربستان سعودی بدون شک به عنوان یک فرصت عالی برای JF-17s و نیروی هوایی پاکستان برای آزمایش عملکرد جت‌های جنگنده خود در سناریوهای نبرد هوایی به ویژه در برابر رافال، در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر، نیروی هوایی هند 36 جت جنگنده رافال ساخت شرکت هوافضای فرانسوی Dassault Aviation را در اختیار دارد و سال گذشته نیز 26 فروند رافال دیگر را برای نیروی دریایی خود سفارش داد؛ این دلیلی است که پاکستان اصرا دارد تا جنگنده‌های JF-17 در برابر رافال‌های فرانسوی قرار دهد.

علاوه بر رافال، قدرت نیروی هوایی هند به شدت متکی به بیش از 250 جت جنگنده سوخو Su-30MKI است که ستون فقرات نیروی هوایی این کشور را تشکیل می‌دهند.

در همین حال، تا سال جاری یا سال آینده، گزارش شده است که نیروی هوایی پاکستان حدود 50 جت JF-17 Block 3 را به دست خواهد آورد و به ناوگان فعلی خود که شامل 98 فروند جنگنده JF-17 Block 1 و Block 2 است، اضافه می‌کند.

بنابر آخرین گزارش‌های منتشر شده، جنگنده‌های JF-17 Block 3 دارای DNA نسل پنجم جت جنگنده چینی از J-20 "Mighty Dragon" هستند؛ JF-17 "Thunder" به طور مشترک توسط مجتمع هوانوردی پاکستان (PAC) و گروه صنعت هواپیمای چنگدو (CAIG) توسعه یافته است.

فرصت آزمایش علیه جنگنده های رافال همیشه در اختیار خلبانان جنگنده پاکستانی JF-17 نیست و این امر باعث می‌شود که رزمایش هوایی مشترک در عربستان سعودی برای آنها اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. به گفته نیروی هوایی پاکستان، تیم آنها در عربستان سعودی این شانس را داشتند که توانایی‌های جنگی جت‌های جنگنده JF-17 را به نمایش بگذارند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1872490
برخورد جنگنده‌های پاکستان با رافال‌های فرانسوی در عربستان‌سعودی!/ عکس 2
برخورد جنگنده‌های پاکستان با رافال‌های فرانسوی در عربستان‌سعودی!/ عکس 3
برخورد جنگنده‌های پاکستان با رافال‌های فرانسوی در عربستان‌سعودی!/ عکس 4