شنبه 29 اردیبهشت 1403

برخورد قاطع باکاندیداهای متخلف کرونایی در بویراحمد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برخورد قاطع باکاندیداهای متخلف کرونایی در بویراحمد

مجید احمدی گفت: داوطلبانی که پیش از موعد مقرر قانونی اقدام به برگزاری نشست انتخاباتی و تبلیغاتی داشته باشند امکان رد صلاحیت آنها از طریق موارد قانونی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس شهرستان بویراحمد یکی از شهرستان های مهاجر پذیر استان است این شهرستان به تازگی در رنگ بندی های کرونا از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده است.

در شرایط حاضر با توجه به موضوع انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزاری تبلیغات انتخاباتی به صورت فیزیکی و میدانی بدون درنظر گرفتن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند عاملی خطر ساز برای شهرستان درخصوص شیوع بیماری کرونا باشد.

در همین رابطه و در روزهای گذشه یک نشست انتخاباتی و دریک مکان مسقف و بسته برگزار شد، این نشست که طبق اظهارات رسانه ها در شهرداری یاسوج برگزار شد با واکنش های مختلفی همراه بود زیرا سلامت شهروندان در این نشست ها با خطر مواجه می شود.

فرماندار بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص نشست های انتخاباتی در شرایط کرونا گفت: در روز گذشته جلسه ای با کاندیداهای شهرستان بویراحمد برگزار شد در این برنامه در خصوص نشست های انتخاباتی، همایش ها و احداث ستاد تا زمان تبلیغات قانونی موضوعاتی مطرح و اعلام شد این نشست ها ممنوع بوده و هئیت بازرسی، هئیت نظارت و فرمانداری بویراحمد تاکید داشتند اگر کسی موضوعات مطرح شده را رعایت نکند با استفاده از مصادیق قانونی می توان وی را رد صلاحیت کرد.

احمدی با بیان اینکه کسانی که مصوبات ستاد کرونا را نادیده گرفته و اقدام به تجمع دارند و اگر عمل خلاف قانون و شرع انجام دهند با استفاده از موارد قانونی با آنها برخورد می شود، گفت: با کاندیداهای شورای شهر در خصوص تخلفات کرونایی اتمام حجت شد و اگر تخلفی صورت گرفت به طور قاطع برخورد می شود.

وی با بیان اینکه به کاندیداها اعلام شد وقتی نمایندگی شهروندان را بر عهده گرفته اید باید حریم و حرمت آنها حفظ شود و از ارتکاب هر اقدام که سبب به خطر افتادن سلامت آنها شده پرهیز شود، گفت: در شرایط حاضر با توجه به تعدد کاندیداها در شهرستان بویراحمد تصمیم بر این است ستاد انتخاباتی فعال نشده و تبلیغات از فضای مجازی بدون هیچ گونه تجمعی انجام نشود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه از دیگر برنامه های احتمالی برای تبلیغات انتخاباتی این است که افراد کاندید با تالارهای رو باز در ساعاتی مشخص و با هماهنگی فرمانداری نشست برگزار کنند، تاکید کرد: مهمترین مقوله سلامت مردم است و هر تجمعی که سبب به خطر افتادن سلامت شود باید جلوگیری شود بنابراین افراد کاندید باید از هر تجمعی تحت عنوان ستاد انتخاباتی پرهیز کنند.

انتهای پیام /