چهارشنبه 18 مهر 1403

برداشت محصولات جالیزی در سیستان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت محصولات جالیزی در سیستان آغاز شد

زاهدان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصولات جالیزی از سطح هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شمال این استان آغاز شد.

امان الله طوقی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سطح زیر کشت محصولات جالیزی در شمال این استان در سالجاری هفت هزار هکتار شامل سه هزار و 500 هکتار خربزه و سه هزار و 500 هکتار هندوانه بوده که به نسبت پارسال 2 برابر افزایش داشته است.

وی افزود: اکثر روستاهای منطقه سیستان در سالجاری با توجه به آورد خوب رودخانه هیرمند و آب گیری طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان در ماه‌های اسفند تا فروردین هندوانه و خربزه محلی و اصلاح شده کشت کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی، برای حدود سه هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 156 هزار تن محصولات جالیزی به ارزش بیشاز هزار و 560هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.

طوقی تصریح کرد: با توجه به شرایط مطلوب اقلیمی منطقه سیستان از محصولات پر بازده، ارگانیک و لذت بخش این استان به حساب می‌آید.

به گزارش ایرنا منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان به پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از مناطق حاصلخیز کشاورزی کشور محسوب می‌شود که به سبب خشکسالی 20 سال گذشته با مشکلات متعددی در زمینه کشاورزی، دامداری و صید و صیادی رو به رو است.

*س_برچسب‌ها_س*