دوشنبه 23 مهر 1403

برداشت گیلاس از باغهای مازندران آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت گیلاس از باغهای مازندران آغاز شد

ساری - ایرنا - مازندران 2هزار هکتار باغ گیلاس دارد و نخستین برداشت این میوه بهاری از حدود یکهزارو 500هکتار از باغ‌های لاریجان آمل آغاز شده است.

مدیر جهادکشاورزی آمل پیش‌بینی کرد امسال با میانگین عملکرد 15 تن در هر هکتار، بیش از 22 هزار تن گیلاس در باغ های این شهرستان تولید شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، سید حسین اسلامی با اشاره به وضعیت مناسب آب و هوایی افزود: امسال بر خلاف سال های گذشته وضع هوا به لحاظ سرمای شدید در زمان شکوفه دهی درختان گیلاس مناسب بوده است و تولید این محصول امسال کیفی تر و بیشتر از پارسال خواهد بود. وی ادامه داد: منطقه لاریجان بیشترین سطح زیرکشت و تولید گیلاس را در خطه شمال دارد و در سال های اخیر سطح زیرکشت درختان سیاه ریشه بخصوص گیلاس در بخش لاریجان رو به افزایش است. مدیر جهاد کشاورزی آمل به اهمیت ارتباط تنگاتنگ باغداران با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی برای برطرف کردن مشکلات موجود اشاره کرد و اظهار داشت: 3 هزار و 970 هکتار از باغات این شهرستان به میوه‌های سیاه‌ریشه اختصاص دارند که بیش از 60 هزار تن میوه در آن برداشت می شود.

اسلامی بیان داشت: گونه‌های سیاه ریشه موجود در این شهرستان انواع گونه‌های دانه‌دار، هسته‌دار، میوه خشک و دانه‌ریز هستند که به بازار عرضه می‌شوند.

برداشت گیلاس درمازندران از اوایل خرداد ماه آغاز و با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف تا اواخر تیر ادامه دارد. ارقام گیلاس مورد کشت در این شهرستان شامل تک دانه، مشهدی و محلی است.

مازندران 160هزار هکتار باغ دارد که 115 هزار هکتار آن انواع مرکبات است.

*س_برچسب‌ها_س*