سه‌شنبه 10 مهر 1403

برداشت 120 تن قزل آلا در بندرکیاشهر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت 120 تن قزل آلا در بندرکیاشهر

رشت - ایرنا - رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: با اجرای طرح مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی، 120 تن ماهی قزل آلا در بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شد.

حسن قاسمپور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه پرورش این تعداد ماهی قزل آلا با رها سازی 115 هزار قطعه بچه ماهی از دیماه سال گذشته آغاز شده افزود: این تعداد ماهی قزل آلا (به وزن 900 تا یکهزار و 200 گرم) از 4 قفس پرورش ماهی به قطر و عمق هر قفس 22 و 10 متر و در طی چند روز اخیر برداشت شده است.

وی حجم هر قفس اجرای این طرح را 3 هزار و 700 مترمکعب اعلام و تصریح کرد: این طرح در منطقه انبارسر بخش بندرکیاشهر و در فاصله 5 کیلومتری از ساحل انجام شده، ضمن آنکه عمق محل استقرار قفس ها نیز 30 متر بوده است.

به گفته رییس شیلات آستانه اشرفیه، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دریایی این منطقه برای 15 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

قاسمپور بهره برداری بهینه از منابع آبی، تامین منابع پروتئینی دریایی، ایجاد اشتغال و تولید را از اهداف اجرای این طرح عنوان و اضافه کرد: طرح پرورش ماهی در قفس دریایی بخش بندرکیاشهر با مشارکت بخش خصوصی و حمایت شیلات صورت گرفته است. مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی محیطی محصور در داخل دریاست که آبزیان در آن طی مراحل مختلف و منظم تغذیه، پرورش و رشد یافته و پس از آن برداشت می شوند.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستا و حدود 108 هزار نفر جمعیت است. این شهرستان با 37 کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر، در شرق استان گیلان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*