چهارشنبه 11 مهر 1403

بررسی آخرین وضعیت پارکینگ آزادگان در خط 3 مترو تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بررسی آخرین وضعیت پارکینگ آزادگان در خط 3 مترو تهران

آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت پایانه و پارکینگ آزادگان در خط 3 مترو تهران، در جریان بازدید مدیرعامل شرکت مترو تهران و سایر دست‌اندرکاران این طرح عمرانی و ترافیکی مورد ارزیابی قرار گرفت.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت پایانه و پارکینگ آزادگان در خط 3 مترو تهران، در جریان بازدید مدیرعامل شرکت مترو تهران و سایر دست‌اندرکاران این طرح عمرانی و ترافیکی مورد ارزیابی قرار گرفت.

پایانه و پارکینگ مترویی آزادگان که به منظور توقف و انجام تعمیرات دوره‌ای قطارهای فعال در خط 3 طراحی شده است، در منطقه 18 تهران قرار دارد. عملیات اجرایی این پروژه از سال 1399 آغاز شده و قرار است در زمینی به مساحت 50 هکتار ساخته شود. این پایانه ظرفیت پذیرش 48 رام قطار را خواهد داشت.

علت نقص فنی قطار متروی تهران اعلام شد

در حال حاضر خط 3 مترو با 20 رام قطار و با فاصله زمانی 6 دقیقه در حال بهره‌برداری است. اما به دلیل نبود تعمیرگاه و پارکینگ اختصاصی، امکان کاهش این فاصله زمانی به کمتر از 6 دقیقه وجود ندارد. پایانه و پارکینگ آزادگان که در تقاطع بزرگراه‌های آزادگان و آیت‌الله سعیدی واقع شده است، به منظور کاهش این فاصله زمانی و همچنین ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات سبک و پیشرفته قطارها در حال احداث است.

فرزان‌پور؛ مدیرعامل شرکت مترو تهران، در پایان این بازدید بر افزایش سرعت عملیات اجرایی تأکید کرده و خواستار بهره‌برداری از فاز نخست پایانه و پارکینگ آزادگان در سه‌ماهه اول سال 1404 شد.