یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بررسی راهکارهای مقابله با اسلام‌هراسی در نشست ایرلند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بررسی راهکارهای مقابله با اسلام‌هراسی در نشست ایرلند

شرکت کنندگان در همایشی که به مناسبت روز بین‌المللی مقابله با اسلام‌هراسی در دوبلین برگزار شد، راهکارهای مقابله با این پدیده شوم را بررسی کردند.

در این جلسه که کاظم شریف کاظمی کاردار سفارت کشورمان در ایرلند نیز حضور داشت، ریشه‌های اسلام‌هراسی و تبعات ناشی از اطلاع رسانی‌های غلط و تحرکات گروه‌های افراطی از جمله داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان سپس راهکارهای مقابله با این پدیده شوم را مورد بررسی قرار داده و در این زمینه به تعامل بیشتر میان جوامع مسلمان و غیر مسلمان و برگزاری نشست‌های تخصصی بین اندیشمندان دو طرف اشاره کردند.

خبر مرتبط تصویب قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی در سازمان ملل + جزئیات

قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی با 115 رای مثبت در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

آموزش‌هایی که باید از مدارس شروع شود تا پذیرش و درک عمیق‌تری از اسلام واقعی و ارزش‌های اسلامی صورت گیرد از دیگر راه‌کارهایی بود که در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان همچنین تاکید داشتند که عدم گفت‌وگو میان جوامع مسلمان و غیر مسلمان، فضا را برای اینکه افراد و گروه‌های فرصت طلب به اسلام‌هراسی دامن بزنند فراهم می‌کند.

این جلسه به همت سفارت کشورمان و مراکز اسلامی مستقر در دوبلین، با حضور جمعی از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مسلمان، نهادهای حامی صلح و فعالان حقوق بشر ایرلندی و اندیشمندان مسیحی برگزار شد.

گفتنی است که سازمان ملل متحد دو سال پیش با صدور قطعنامه ای 15 مارس را بعنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرد.

این قطعنامه هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

قطعنامه یادشده همچنین از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی می خواهد که بطور موثر در مورد مقابله با اسلام هراسی آگاهی بخشی کنند و این روز را گرامی بدارند.

کارشناسان این قطعنامه را نقطه عطفی در مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی می‌دانند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

بررسی راهکارهای مقابله با اسلام‌هراسی در نشست ایرلند 2