دوشنبه 11 تیر 1403

بررسی نتایج آزمون ورودی دانشگاه‌ها از منظر عدالت آموزشی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بررسی نتایج آزمون ورودی دانشگاه‌ها از منظر عدالت آموزشی

تهران - ایرنا - مسئول اجرایی دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی گفت: نتایج آزمون ورودی دانشگاه‌ها از منظر عدالت آموزشی بررسی می‌شود.

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش، مازیار یافتیان مسئول اجرایی دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی پیرامون برگزاری این دوره از دورهمی اظهار کرد: چهارمین دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با مشارکت گروه‌های مردمی، جهادی و نهادهای حاکمیتی برگزار خواهد شد که به نوعی کارهای عام المنفعه در دستور کار دارند. وی با بیان اینکه این دورهمی هر ماه برگزار می‌شود، افزود: این برگزاری به این دلیل است که به نوعی یک اعلام مواضع برای گروه‌های مردمی باشد و ارتباط بدنه دولت با این گروه‌ها حفظ شود. مردمی سازی حل چالش‌های آموزش و پرورش در اقصی نقاط کشور و شناسایی گروه‌های جهادی و مردمی فعال در حوزه آموزش کشور از جمله اهداف برگزاری این دورهمی است. یافتیان بیان کرد: در هر بار برگزاری این دورهمی، موضوعات روز که دغدغه مندی گروه‌های مردمی در آن بیشتر بوده است، مطرح می‌شود. مسئول اجرایی دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی گفت: در دورهمی چهارم موضوع کار ما براساس بررسی نتایج کنکور و آزمون ورودی دانشگاه‌ها است که از منظر فعالان عدالت آموزشی با رویکرد مردمی، این امر بررسی می‌شود. وی ادامه داد: مقایسه موضوع نتایج کنکور در دهک‌های پایین جامعه با دهک‌های بالا و اختلافی که این موضوع داشته است همچنین نقش نهادهای مردمی در این باره، موضوع دورهمی چهارم خواهد بود.

گفتنی است چهارمین دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی 3شنبه 8 شهریورماه با موضوع بررسی نتایج آزمون ورودی دانشگاه‌ها از منظر عدالت آموزشی با رویکرد مردمی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها