شنبه 1 اردیبهشت 1403

بررسی چالش‌ها و توانمندی‌های شهرک‌های استان سیستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بررسی چالش‌ها و توانمندی‌های شهرک‌های استان سیستان

وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو همزمان با سومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به دستاوردهای قابل توجه صنعتگران کشور در زمینه فناوری نانو و بر اساس سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق 1404 مصوب هیات وزیران، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در دهه دوم توسعه فناوری نانو در کشور (1404-1395)، بر استفاده صنایع داخلی از فرصت‌های اقتصادی و فنی این فناوری نوین، تمرکز خواهد داشت.

در این مسیر، بخش ترویج صنعتی فناوری نانو، نشست‌های تخصصی و وبینارهای صنعتی نانو را با هدف آشناسازی فعالان صنعتی با فرصت‌های اقتصادی و صنعتی فناوری نانو و برنامه‌های حمایتی این ستاد، آگاهی از نیازهای صنعتی مجموعه‌های تولیدی، تعامل و تبادل نظر با مدیران و کارشناسان شرکت‌ها و نیز شناسایی نیازها و تقاضاهای فناوری آن‌ها به اجرا گذاشته است.

وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو در این راستا برگزار خواهد شد. در این رویداد همزمان با برپایی سومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان سیستان و بلوچستان، وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو ویژه مدیران و کارشناسان شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع و فعالان صنعتی استان با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

در این وبینار، کاربردهای عملی و صنعتی فناوری نانو و دستاوردهای شرکت‌های فناور کشور در حوزه‌های تخصصی به ویژه کشاورزی، صنایع غذایی و بسته‌بندی، آب، پساب و محیط زیست، پلیمر و کامپوزیت، رنگ و رزین، پوشاک و نساجی، عمران و ساختمان و پوشش‌دهی سطح معرفی خواهد شد.

همچنین این وبینار فرصتی برای تعامل و تبادل نظر با مدیران و کارشناسان شرکت‌ها و شناسایی نیازها و تقاضاهای فناوری آن‌ها خواهد بود.

"معرفی کاربردهای صنعتی فناوری نانو"، "معرفی وضعیت توسعه فناوری نانو در سطح جهان"، "معرفی شرکت‌ها و فناوری‌های توسعه یافته داخلی"، "آشنایی با سیاست‌های توسعه صنعتی فناوری نانو در ایران"، "معرفی حمایت‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو"، "تبادل فناوری و انتقال تجارب موفق کاربردهای صنعتی فناوری نانو" و "دریافت و پیگیری نیازها و مشکلات سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع مرتبط با فناوری نانو و ارائه مشاوره تخصصی جهت رفع آنها" از موضوعاتی است که در این وبینار مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

به نقل از ستاد نانو، این رویداد بعد از ظهر امروز چهارشنبه 31 شهریورماه 1400 از ساعت 18 تا 21 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام