یک‌شنبه 8 مهر 1403

برزیل، غول آفریقایی را هم از پا در آورد؛/ بهترین تیم تاریخ راهی نیمه نهایی شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
برزیل، غول آفریقایی را هم از پا در آورد؛/ بهترین تیم تاریخ راهی نیمه نهایی شد

تیم فوتسال برزیل در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال 2024 با نتیجه 3 بر 1 مراکش را شکست داد و حضور در نیمه نهایی این رقابت‌ها را تضمین کرد.

به گزارش "ورزش سه"، جدال بهترین تیم تاریخ و رنگینک یک دنیا برابر برترین تیم سال 2023، به سود قهرمان پنج دوره جام جهانی به پایان رسید. مارکینیوش خاویر در مسابقه حساس تیمش مقابل قهرمان آفریقا و شگفتی ساز فعلی فوتسال جهان یک بار دیگر همانند دیدار قبلی برابر کاستاریکا به پیتو مرد سال فوتسال دنیا استراحت داد و دقایقی کمی به فرائو دیگر ستاره خود میدان داد. بازی پر تنش آغاز شد و مراکش فشار زیادی به سلسائو وارد کرد و باعث شد برزیلی‌ها مجبور به مرتکب خطا شوند. برزیل که سعی داشت با تاکتیک تیمی و تکنیک بازیکن به دروازه مراکش نزدیک شود. سرانجام مارسل با یک ضربه زیبا بیرون محوطه جریمه دروازه عبدالکریم انبیا را باز کرد. برزیل شروع به کنترل بهتر توپ کرد، اما همچنان با مقاومت تیم مراکش مواجه شد.

اندکی بعد، لئاندرو لینو پس از یک بازی انفرادی بسیار ماهرانه اختلاف را افزایش داد و دروازه بان مراکشی را شکست داد و نتیجه را 2-0 به سود برزیل کرد. این برتری باعث شد تا تیم برزیل با آرامش بیشتری بازی کند و فضاهای به جا مانده از دفاع حریف را بررسی کند.

در نیمه دوم، مراکش با موضع تهاجمی تری برگشت و در چندین بار از دروازه بان خود برای افزایش فشار در خط حمله استفاده کرد و بازی پاورپلی انجام داد. با وجود فشار، برزیل استحکام دفاعی خود را حفظ کرد و روی سیوهای خوب سنگربانس ویلیان که چندی پیش بهترین دروازه‌بان دنیا شناخته شد، حساب کرد.

در حالی که حدود 10 دقیقه باقی مانده بود، دیگو زوفو توپ را در وسط زمین دریافت کرد و با یک حرکت استثنایی دریبل زد و با شوتی بی‌نقص گل سوم برزیل را به ثمر رساند. تیم خاویر مبارزه را 3-0 پیش افتاد و عملاً حضور در نیمه نهایی را قطعی کرد. اما هنوز جا برای آخرین امید مراکشی‌ها و مردان هیچام وجود داشت.

بومزو ستاره مراکشی‌ها که به عنوان دروازه بان و یار پنجم بازی می کرد، در محوطه برزیل تنها گل شیرهای اطلسی را با ضربه‌ای فنی رقم زد و در دقایق پایانی تلاش آن‌ها با پرس و سیستم پاورپلی گل دیگری را به همراه نداشت. برزیل با درخشش ویلیان و تکل‌های آرتور می دانست چگونه دفاع کند تا با حفظ نتیجه حضور در نیمه نهایی را تضمین کند.

از نکات جالب این دیدار، دیگو زوفو کاپیتان برزیل و بارسلونا بود که علاوه بر زدن یک گل عالی، فرمان انتقال دفاعی برزیل را بر عهده داشت و ویلیان که در لحظات فشار مراکش، سیوهای مهمی انجام داد. لئاندرو لینو و مارسل نیز بازیکنان کلیدی خط حمله بودند و از موقعیت های ایجاد شده استفاده کردند.

سلسائو در نیمه نهایی جام جهانی به مصاف برنده دیدار ونزوئلا و اوکراین خواهد رفت و از همین حالا می‌توان فینالیست شدن آن‌ها را قطعی دانست!

برزیل، غول آفریقایی را هم از پا در آورد؛/ بهترین تیم تاریخ راهی نیمه نهایی شد 2
برزیل، غول آفریقایی را هم از پا در آورد؛/ بهترین تیم تاریخ راهی نیمه نهایی شد 3
برزیل، غول آفریقایی را هم از پا در آورد؛/ بهترین تیم تاریخ راهی نیمه نهایی شد 4
برزیل، غول آفریقایی را هم از پا در آورد؛/ بهترین تیم تاریخ راهی نیمه نهایی شد 5
برزیل، غول آفریقایی را هم از پا در آورد؛/ بهترین تیم تاریخ راهی نیمه نهایی شد 6