شنبه 29 اردیبهشت 1403

برنامه ساخت 32 هنرستان جوار صنعت به سرعت پیش می رود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برنامه ساخت 32 هنرستان جوار صنعت به سرعت پیش می رود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به جلسه ای که با صنایع برگزار و قرار بر ساخت 32 هنرستان جوارصنعت در این جلسه شده است، گفت: تفاهم نامه های بسیار خوبی در این زمینه بسته شد و بخشی از ساخت این هنرستان ها شروع شده است و با سرعت بالایی پیش می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمدرضا ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با مدیران رسانه ای استان اصفهان با اشاره به حوادث عاشورا و جهاد تبیین که توسط امام سجاد و حضرت زینب انجام تا پیام عاشورا منتقل شود، اظهار کرد: اگر در جهان توجه داشته باشیم، هیچ حادثه ای مهمتر از حادثه عاشورا نبوده و نخواهد بود اما اگر از شهادت تا اسارت اهل بیت تبیین گری در آن اتفاق نیافتاده بود، پیام عاشورا به آیندگان نمی رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: رسالت یک رسانه منصف خبررسانی دقیق، صحیح، واقع و به دور از بزرگنمایی است و همچنین رسالت دیگر رسانه این است که نقطه اتصال مردم و مسئولان باشد، تا مسئولان علاوه بر اینکه بتوانند عملکرد بهتری داشته، جوابگو نیز باشند و همچنین مردم بتوانند از خدمات بهتری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یک رسانه باید منصف باشد و به خوبی ها و بدی ها یک دستگاه در کنار هم بپردازد، ادامه داد: آموزش و پروش را نمی توان یک ارگان دولتی دانست و یک ارگان مردم محور دولتی است و بیش از هر موسسه ای با مردم در ارتباط است.

ابراهیمی عنوان کرد: در استان اصفهان نزدیک به یک میلیون نفر دانش اموز، 110 هزار نفر شاغل و بازنشته رسمی و 25 تا 26 هزار نفر نیروی مدارس غیر دولتی را داریم که این اعداد نشان دهنده این است که در استان اصفهان همه با آموزش و پروش به صورت مستقیم مرتبط هستند.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه از این جهت میزان هر اتفاق مثبت یا منفی که در آموزش و پرورش رخ دهد، در این جامعه عدد بزرگی خواهد بود، ادامه داد: اهالی رسانه آموزش و پرورش را از خود بدانند و با جوان گرایی که در روابط عمومی شکل گرفته است و با تعاملی که با روابط عمومی خواهد بود، اموزش و پرورش را راهنمایی کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: در این دوره تلاش کردم در حالی که بیش ا5 هزار. 500 مدرسه در استان داریم با تمام مدیران مدارس به صورت گروهی دیدار و گفت و گو داشته باشم.

وی افزود: در دولت آیت الله رئیسی علی رغم اینکه مشکلات زیادی از گذشته وجود دارد، کارها و فعالیت های بسیار خوبی در حوزه های نیروی انسانی، فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش شروع شده است که اگر این سه عنصر برای دانش آموز فراهم باشد مشکل اصلی چندانی دیگر وجود نخواهد داشت.

ابراهیمی با بیان اینکه اصفهان یکی از پردغدغه ترین استان ها برای نیروی انسانی است، گفت: با اقدامات دولت افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان، افزایش میزان سهمیه استخدامی آغاز شده و بخشی آن به سرانجام رسیده است در تجهیزات نیز کارهای خوبی انجام شده است و در کشور 230 تا 240 میلیارد برای تجهیز هنرستان ها فقط اتفاق افتاده است که سهم استان اصفهان یک هشتم آن است.

محمدرضا ابراهیمی گفت: در حال حاضر در روز حدود یک و نیم کلاس یا کنگ زنی می شود و یا افتتاح می شود که در تیرماه این عدد در روز به بیش از 4 کلاس رسید.

ابراهیمی با اشاره به جلسه ای که با صنایع برگزار و قرار بر ساخت 32 هنرستان جوارصنعت در این جلسه شده است، گفت: تفاهم نامه های بسیار خوبی در این زمینه بسته شد و بخشی از ساخت این هنرستان ها شروع شده است و با سرعت بالایی پیش می رود.

انتهای پیام /