چهارشنبه 4 مهر 1403

برگزاری اولین دوره «لیگ پیلاتس ایران»

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
برگزاری اولین دوره «لیگ پیلاتس ایران»

ایمان متقیان نژاد با اشاره به اینکه اولین دوره لیگ پیلاتس در کشور توسط فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی، برگزار می‌شود، اظهار کرد: لیگ پیلاتس آقایان طی 4 هفته برگزار می‌شود و در آبان ماه به پایان می‌رسد. همچنین لیگ پیلاتس بانوان نیز طی 4 هفته برگزار و در آذرماه به پایان خواهد رسید. وی افزود: هر تیم با 4 ورزشکار در رده‌های سنی مختلفی در لیگ پیلاتس شرکت خواهند کرد و یک سرپرست و یک مربی نیز، تیم‌های حاضر در مسابقات را همراهی می‌کنند.

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی با بیان اینکه 28 تیم به منظور شرکت در اولین دوره لیگ پیلاتس ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: افتتاحیه لیگ پیلاتس آقایان در تهران خواهد بود و هفته پایانی یا اختتامیه مسابقات در ساری، برگزار خواهد شد.

متقیان‌نژاد در مورد هدف برگزاری اولین دوره لیگ پیلاتس، عنوان کرد: نشان دادن حرکات زیبا و متنوع پیلاتس به عموم مردم از مهم‌ترین اهداف مدنظر است و قصد داریم با برگزاری چنین رویداد‌هایی زمینه‌ساز افزایش میزان فعالیت بدنی و بهبود سطح تندرستی اقشار مختلف جامعه شویم.

وی با اشاره به اینکه پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی گفته می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تأثیر می‌گذارد، گفت: این رشته ورزشی همچنین ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمقی‌ترین عضلات بدن را مورد هدف قرار می‌دهد.

متقیان‌نژاد در مورد ارزش رشته پیلاتس، بیان کرد: پیلاتس یک ورزش فوق‌العاده برای جسم و ذهن است و انواع مختلفی دارد؛ پیلاتس برای تقویت میان تنه در بدن بسیار مؤثر است و تمرینات ورزش پیلاتس در بهبود آمادگی جسمانی کلی بدن و کنترل ذهن نیز تأثیر به سزایی دارد.

وی افزود: پیلاتس به عنوان یک رشته انعطافی بر تعادل و انعطاف‌پذیری تمرکز دارد و در این ورزش احتمال آسیب دیدگی، بسیار کمتر از سایر ورزش‌های شدید است.

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در پایان در خصوص فواید پیلاتس نیز، گفت: افزایش قدرت هسته بدن، بهبود حالت ایستایی بدن، کاهش کمردرد، جلوگیری از آسیب‌دیدگی و صدمات و همچنین بهبود تعادل بدن، از جمله فواید بسیار مهم پیلاتس است.