شنبه 8 اردیبهشت 1403

برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی

هم‌خوانی، اجرای سرود، نور افشانی، اهدای هدایای ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود.

همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بزرگترین اجتماع قرآنی در استادیوم صدهزار نفری آزادی با عنوان «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» برگزار خواهد شد.

در روز‌های گذشته اقدامات لازم پیرامون سهولت در ورود و خروج عموم مردم، چگونگی تردد از طریق تونل‌ها به استادیوم آزادی، محل استقرار پارکینگ خودرو‌ها انجام شده است تا این مراسم قرآنی به نحو مطلوب در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود.

هم‌خوانی، اجرای سرود، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود.

«محفل» عنوان برنامه تلویزیونی است که فصل اول آن با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ایام ماه مبارک رمضان 1402 از شبکه سوم سیما پخش شد. برنامه‌ای با محوریت قرآن که امسال نیز از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان هر روز در ساعات پیش از افطار مهمان خانه مخاطبان رسانه ملی است. این برنامه با حضور پنج میزبان بین‌المللی و 150 میهمان از سراسر جهان روی آنتن تلویزیون می‌رود.

تمام تمهیدات ایمنی برای حضور خانواده‌ها وجود دارد

دانیال خسروی، مسئول فنی برگزاری برنامه، در رابطه با نحوه آماده سازی ایمنی این اجتماع قرآنی بیان کرد: با توجه به اینکه برنامه قرآنی است و مخاطبان خانواده‌ها همراه با کودکان هستند، حصار‌های بیشتری برای رعایت تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شده است.

خسروی با اشاره به اینکه از اواسط اسفند ماه فرایند ایمنی آغاز شده است، گفت: در قسمت جایگاه بتونی ورزشگاه تقریبا 90 درصد فرایند بهره برداری وجود داشت، اما با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تصمیم داریم بار وزن زنده سکو را کاهش بدهیم و غالب فضا را با تزئینات پرچم درست شده است.

وی ادامه داد: طبیعتا این زیر ساخت‌ها و ایمن سازی‌ها از قبل در ورزشگاه وجود داشت، اما ما سعی داشتیم به خاطر حضور خانواده‌ها ایمنی را افزایش بدیم؛ مثلا در رابطه با بحث سرویس‌های بهداشتی به خاطر اینکه مخاطب برنامه خانواده‌های مذهبی و روزه دار هستند، سعی شده تا سرویس‌های موجود نوسازی و آماده شوند و همچنین علاوه بر آنها سرویس بهداشتی‌های سیار در اطراف ورودی ورزشگاه تعبیه شود.

تدارک 150 هزار پک اطعام افطار برای روزه داران امام حسنی (ع)

علیرضا خسرو بابایی، مسئول تدارکات و پذیرایی برنامه مخفل، در رابطه با تهیه و توزیع پک‌های افطاری گفت: ما از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه و خرید اقلام مورد نیاز کردیم و آنها را در محل ورزشگاه 12 هزار نفری نگهداری می‌کردیم.

وی افزود: از حوالی شنبه این هفته 4 فروردین ماه شروع به آماده سازی و بسته بندی 150 هزار پک پذیرایی افطاری را کردیم.

خسرو بابایی ادامه داد: این بسته‌ها توسط 140 نفر پک و آماده سازی شد و نهایتا تا روز برگزاری این محفل قرآنی در تریلر‌های سردخانه‌ای نگهداری می‌شود تا در پایان روز مراسم تقدیم روزه داران عزیز شود.

فریاد صدهزار نفری علیه رژیم کودک کش اسرائیلی

سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی، تهیه کننده برنامه قرآنی محفل، در رابطه با محور‌های جشن روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: محتوای برنامه روز سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه بر اساس سه پایه محتوایی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول برنامه با محور قرآن کریم آغاز و پایه‌های اساسی دیگر برنامه بر پایه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در ادامه با حمایت از مردم مظلوم غزه به اجرای برنامه می‌پردازیم.

اجتماع بزرگ محفل امام حسنی‌ها با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت روز سه شنبه 7 فروردین ماه از ساعت 15:30 الی 17 با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

گفتنی است این برنامه در راستای نهضت زندگی با آیه‌ها است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با هدف تبیین 30 آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، 30 آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها