دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

برگزاری جشنواره‌ای برای روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برگزاری جشنواره‌ای برای روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یاسر احمدوند در نشست خبری هشتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های همکار و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با نظارت اداره کل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اقدام به برگزاری این جشنواره با هدف پشتیبانی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام شده و طرح‌های در حوزه کتاب و کتابخوانی در راستای تقویت هویت ایرانی - اسلامی، امیدبخشی، توسعه کسب‌وکار‌های فرهنگی، هنری، محلی و بومی و محرومیت با محوریت فرهنگ در میان روستائیان و عشایر کشور کرده است.

به گفته وی، شاخص‌های داوری این جشنواره بایستی متناسب با نیاز‌های محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و فرهنگی برگزار شود تا تاثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی صورت گیرد.

او می‌گوید: در روند داوری آثار باید از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحد‌های اجرایی روستا و عشایر استفاده شود و پوشش جمعیتی مناسب با توجه به زنان، کودکان، نوجوانان را مورد توجه قرار دهند.

احمدوند گفت: 300 روستا در فراخوان اولیه جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ثبت‌نام کرده‌اند و 50 روستا در فرآیند داوری برگزیده شدند.

منبع: روزنامه کیهان