چهارشنبه 11 مهر 1403

برگزاری رقابت‌های پنج گانه المپیک فناوری در آبان ماه

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برگزاری رقابت‌های پنج گانه المپیک فناوری در آبان ماه

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرحله نهایی رقابت حضوری المپیک فناوری از تاریخ 1 الی 7 آبان ماه 1403 و در محل پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد و طی یک هفته پیش‌بینی می‌شود که در هر لیگ (از مجموع بیش از 17 لیگ در حوزه‌های مختلف فنی) بیش از 200 نفر (مجموعا بیش از دو هزار نفر) برای رقابت حضوری دعوت گردند. شناسایی استعدادها، ارتقاء تخصص‌ها، ترویج همکاری و کار تیمی، تشویق نوآوری...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرحله نهایی رقابت حضوری المپیک فناوری از تاریخ 1 الی 7 آبان ماه 1403 و در محل پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد و طی یک هفته پیش‌بینی می‌شود که در هر لیگ (از مجموع بیش از 17 لیگ در حوزه‌های مختلف فنی) بیش از 200 نفر (مجموعا بیش از دو هزار نفر) برای رقابت حضوری دعوت گردند.

شناسایی استعدادها، ارتقاء تخصص‌ها، ترویج همکاری و کار تیمی، تشویق نوآوری و خلاقیت و در نهایت به‌کارگیری استعدادهای برتر اهداف برگزاری المپیک فناوری است. بهره‌بردار اصلی این رقابت‌ها شرکت‌های فناور فعال خواهند بود تا بتوانند نیروی انسانی نخبه و با استعداد را از طریق این رقابت‌ها شناسایی و جذب نمایند.

ثبت نام در نخستین دوره المپیک فناوری از 19 تیرماه و از طریق نشانی Olympics.tech آغاز می‌شود.

رقابت برنامه‌نویسی شامل لیگ‌های الگوریتم، JAVA، PHP و Front-end، رقابت هوش مصنوعی شامل: لیگ‌های پردازش متن، پردازش صوت و پردازش تصویر و رقابت رباتیک شامل لیگ خودروهای خودران، ربات‌های ورزشی، ربات‌های امدادگر، ربات‌های جنگنده، ربات‌های پرنده می‌باشد.

همچنین در المپیک فناوری رقابت پهپادی شامل لیگ پرنده‌های سرعتی، لیگ پرنده‌های فضای بسته و رقابت‌های امنیت سایبری شامل لیگ Red Team و Blue Team در حوزه رمزنگاری، دیجیتال فارنزیک، تست نفوذ، اکسپلویت و مهندسی معکوس، لیگ CTF است.

قوانین هریک از لیگ‌ها مطابق با قوانین جهانی در آن حوزه فنی است و برای داوری آن‌ها از افراد خبره و اساتید دانشگاه دعوت به عمل آمده است.