یک‌شنبه 7 تیر 1405

برگزاری نخستین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در کشور

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برگزاری نخستین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در کشور

رییس سازمان بهزیستی گفت: به‌زودی نخستین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر اساس آمایش‌ها ممکن است 10 درصد هر جامعه‌ای دارای معلولیت باشد و باید ائتلاف جمعی بین مردم و دولت شکل بگیرد تا بتوان خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت را مدیریت کرد. وی با اشاره به اینکه به‌زودی نخستین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در کشور برگزار می‌شود، افزود: 4 هزار و 300 نفر از نخبگان جذب تمام دستگاه‌ها خواهند شد. قادری همچنین به آمار تصادفات جاده‌ای در سطح کشور اشاره کرد و گفت: سالانه 60 هزار نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای به جمع معلولان کشور اضافه می‌شوند و سازمان بهزیستی از قبل از تولد در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها و در دوران سالمندی به افراد و پس از آن به خانواده‌ها خدمات ارائه می‌دهد. وی در خصوص استانداردسازی خودرو‌های ویژه معلولان تصریح کرد: برای اولین بار استانداردسازی خودرو‌ها برای معلولان مصوب شده است.