چهارشنبه 11 مهر 1403

برگی از تاریخ؛/ آخرین سرمربی برنده دربی استقلال به ایران آمد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
برگی از تاریخ؛/ آخرین سرمربی برنده دربی استقلال به ایران آمد!

هفت سال پیش درچنین روزی وینفرد شفر آلمانی به عنوان سرمربی و جایگزین علیرضا منصوریان در استقلال معرفی شد.

به گزارش ورزش سه، حال و روز این روزهای استقلال شباهت زیادی به ابتدای فصل هجدهم دارد. جایی که آبی ها علیرغم نمایش های خوب اما در کسب امتیازات مناسب در هفت هفته ابتدایی ناکام بودند و سرانجام مدیریت باشگاه تصمیم به تغییر علیرضا منصوریان و روی کار آوردن وینفرد شفر المانی گرفتند.

مربی آن زمان 68 ساله ای که با سابقه هدایت تیم های بوندسلیگایی همچون کایزرسلاترن، کارلسروهه، اشتوتگارت و گلادباخ و همچنین تیم های ملی کامرون، تایلند و جامائیکا به ایران آمد تا سکان دار نیمکت استقلال شود.

از شانس بدش، سه هفته بعد از ورودش به ایران باید در شهرآورد پایتخت به میدان میرفت و باوجود نمایش خوب استقلال در آن بازی اما در نهایت با تک گل علیپور مقابل سرخپوشان شکست خورد.

این شکست اما شروعی بود بر دوران باشکوه شفر و استقلال چرا که آبی ها بعد از این بازی حدود پنج ماه در هیچ رقابتی شکست نخوردند و همچنین در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سرگروه راهی دور بعد شدند.

آخرین برد استقلال در وقت های قانونی دربی نیز با حضور وینفرد شفر در اسفندماه 1396 رقم خورد. جایی که آبی ها با تک گل دقیقه 40 وریا غفوری با نتیجه 1-0 از سد شاگردان برانکو گذشتند و انتقام شکست دور رفت را گرفتند.

در پایان لیگ هجدهم استقلال با اختلاف 9 امتیازی نسبت به پرسپولیس، پایین تر از ذوب آهن امیر قلعه نویی در جایگاه سوم قرار گرفت و البته با شکست خونه به خونه موفق به کسب قهرمانی در جام حذفی شدند.

اوضاع برای شفر و استقلال در سال دوم اما چندان خوب پیش‌نرفت و در نهایت بعد از شکست پرحاشیه در دربی برگشت لیگ هجدهم و باخت مقابل پدیده در مشهد، در اردیبهشت ماه 1398 وینفرد شفر با تصمیم علی خطیر از استقلال جدا شد و برای همیشه از ایران رفت.

حاصل عملکرد وینفرد شفر در استقلال:

70 بازی 37 برد 20مساوی 13 باخت یک قهرمانی در جام حذفی

عمکلرد استقلال با وینفرد شفر در دربی‌ها:

4 بازی 1 برد 1 مساوی 2 باخت

برگی از تاریخ؛/ آخرین سرمربی برنده دربی استقلال به ایران آمد! 2
برگی از تاریخ؛/ آخرین سرمربی برنده دربی استقلال به ایران آمد! 3
برگی از تاریخ؛/ آخرین سرمربی برنده دربی استقلال به ایران آمد! 4