دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

«بر خط شو» تا ما تولد بگیریم!/ خاله‌بازی روی آنتن شبکه پنج + فیلم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
«بر خط شو» تا ما تولد بگیریم!/ خاله‌بازی روی آنتن شبکه پنج + فیلم

چند روز پیش بود که برنامه «برخط شو» شبکه 5 سیما، که اتفاقا به تازگی به شبکه‌ای کاملا خنثی و بدون دست آورد تبدیل شده است، به یک تولد برخط تبدیل شد و صدای رسانه ها را درآورده است. چرا باید وقت بیننده ها و پول بیت المال صرف تولد گرفتن روی آنتن زنده شود؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزگاری مجریان تلویزیون، خاطره انگیزترین و ماندگارترین لحظه‌ها را برایمان ثبت می کردند، از اجرای دلنشین خانم‌ها خامنه و رضایی گرفته تا مجریانی مانند هرمز شجاعی مهر که با متانتش، آرامش را به خانه هایمان می اورد، البته گاهی نیز برخی مجریان اتوکشیده و دست به سینه نشسته، کسل کننده و خسته کننده می شدند، بنابراین بدمان نمی آمد روزی برسد که اجراهایی نرمتر را شاهد باشیم. حالا چند سالی است که این اتفاق در رسانه ملی افتاده است و مجری‌ها اجراهایی بسیار راحت تر و جذاب تر از گذشته دارند، اما گاهی بنظر می رسد که برخی برنامه‌سازان اجرای نرم مجریان انتخابی خود را با زیادی راحت بودن و رسانه ملی را با خانه خاله بودن اشتباه گرفته‌اند و آن چنان می تازند که انگار نه انگار مخاطبانی میلیونی از سراسر کشور دارند و از طرفی ممکن است از هر سن و قشری بیننده برنامه‌شان باشد.

البته قطعا مقصر این گاف‌های رسانه ملی که هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می شود، برنامه سازان و تهیه کنندگان و حتی مجریان نیستند بلکه تصمیم گیرندگانی هستند که اجازه داده‌اند گاهی برنامه‌های تلویزیون در حد یک پیچ اینستگرام و فضاهای مجازی تنزل پیدا کند.

چند روز پیش بود که برنامه «برخط شو» شبکه 5 سیما، که اتفاقا به تازگی به شبکه‌ای کاملا خنثی و بدون دست آورد تبدیل شده است، به یک تولد برخط تبدیل شد و صدای رسانه ها را درآورده است. خانم مجری مشغول اجرا است که با یک غافلگیری متوجه می شود که همکارانش برایش تولد گرفته اند، خیلی هم خوب اصلا بروید پشت صحنه تولد بگیرید، کیک بخورید و کادو بدهید! اما به مردم چه! چرا باید وقت و انرژی و حتی هزینه بین المال را برای چنین شگردهای اینستگرامی خرج کنید؟! جشن تولدهایی به مراتب قشنگ تر و رنگارنگ تر و جذاب تر در فضای مجازی ریخته است بدون اینکه حتی ذره ای بیت المال یا آنتن رسانه ملی صرف آن شود، چراکه با این همه هزینه! این چنین کارهای پیش پا افتاده ای واقعا نوبر است.

تلویزیونی که رسالتش، مدرسه و دانشگاه انسان سازی است به یک شاگرد دست چندم اینستگرام تبدیل شده است، برنامه ای مانند برنامه های صفحات مجازی با مجری که فالوورهای زیادی دارد!

آقایان مدیر اگر تا این حد فالوور و افراد فالوور جمع کن برایتان مهم هستند و دلتان می خواهد تا آنتن هایتان را با سبک و سیاق اینستگرام پر کنید؛ رسما فراخوان بزنید و بگویید از این پس نه تنها بدون هیچ آزمونی بلکه فقط با معیار صفحاتی با فالوور زیاد مجری و برنامه ساز استخدام کرده از طرفی تا می توانیم آنتن رسمی جمهوری اسلامی ایران را که حق مردم کشورمان است با رفاقت و تولد گرفتن برای همدیگر پر می کنیم!

بنظر می رسد که این روزها نه تنها هیچ گونه نظارتی بر روی عملکرد تیم‌های تولیدی وجود ندارد بلکه تلویزیون که تا همین چند روز پیش به دلیل انتخاب اینفلوئنسرها مورد نقد جدی از سوی کارشناسان و رسانه ها قرار گرفت، حالا به این هم قانع نبوده و بیش از پیش دارد به بیراهه می رود!

انتهای پیام /

«بر خط شو» تا ما تولد بگیریم!/ خاله‌بازی روی آنتن شبکه پنج + فیلم 2