پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بزرگترین اتفاقِ تلویزیون از نظر علی عامل هاشمی / نگارش سریالی که با هدایت هاشمی دنبال می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بزرگترین اتفاقِ تلویزیون از نظر علی عامل هاشمی / نگارش سریالی که با هدایت هاشمی دنبال می‌شود

بازیگر سریال «تازه وارد» به بزرگترین اتفاقِ تلویزیون اشاره می‌کند؛ او در کنار «شوتبال» مشغول نگارش سریالی به همراه برادرش هدایت هاشمی است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این شب‌ها شبکه سه سیما سریال «تازه وارد» را روی آنتن دارد؛ مجموعه‌ای که در اپیزودهای مختلفی ساخته شده است. علی عامل‌هاشمی بازیگر اپیزود «آتلیه» از سریال «تازه وارد» با اشاره به اینکه این اثر اپیزودیک اولین همکاری‌اش با باشگاه فیلم سوره محسوب می‌شود، درباره چگونگی پیوستن خود به این پروژه اظهار کرد: پیش از این برادرم هدایت هاشمی سریال «کتونی زرنگی» را با این مجموعه کار کرده و از این همکاری راضی بود برای همین زمانی که پیشنهاد بازی در این اثر به من داده شد، با دیدی مثبت پروژه را نگاه کردم.

وی در جریانِ گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به این نکته اشاره کرد و گفت: البته زمانی که فیلمنامه «آتلیه» را برایم فرستادند و آن را خواندم، در گپ‌وگفت با عوامل به این نکته اشاره کردم که اثری زنانه است اما وقتی با رضا محبی‌نوری صحبت کردم، ایشان گفت که «آتلیه» را اینگونه نمی‌بیند و با توضیحاتش من را برای حضور در این پروژه قانع کرد.

بازیگر «آتلیه» با بیان اینکه این اپیزود از ورود یک تازه وارد جذاب و دوست داشتنی به زندگی صحبت می‌کند، مطرح کرد: علاوه بر نقشی که قرار بود در این پروژه ایفا کنم که بسیار هم آن را دوست داشتم، آنچه برایم اهمیت داشت این بود که ما قرار است به چه زبانی درباره ورود تازه وارد به زندگی صحبت کنیم. طی صحبت‌هایی که با کارگردان اثر داشتم به این نتیجه رسیدم که ایشان به دنبال سبک و چارچوبی خاص برای بیان قصه است که قطعاً به جذب مخاطب کمک می‌کرد.

عامل‌هاشمی با بیان اینکه «آتلیه» اولین همکاری وی با رضا محبی‌نوری محسوب می‌شود، مطرح کرد: ایشان جزو آن دسته از کارگردانانی است که دست مخاطب در پروژه باز می‌گذارد. همچنین اهل تعامل با بازیگر است و ما مدام با یکدیگر درباره کار صحبت و هم‌فکری و جلسات دورخوانی برگزار می‌کردیم. این اتفاق برایم جذاب بود و تجربه متفاوتی را در این پروژه برایم رقم زد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رضا محبی‌نوری را می‌توان فردی با تجربه در حوزه کارگردانی دانست که شرایط را بسیار خوب مدیریت می‌کرد و می‌دانست از پروژه چه می‌خواهد یعنی به شدت دقت می‌کرد اتودها از قاعده و قانون خارج نشود و به اصطلاح هرز نرود.

این بازیگر تلویزیون با اشاره به اینکه همکاری با جوانان پُر از تجربه و جذاب است، اظهار کرد: هر ذهن و ایده و نگرش برای سینما جذاب است یعنی هرکسی برای خود به لحاظ ژانر و شخصیت‌شناسی نگرشی دارد و این زمانی که وارد کار تصویر می‌شود، جذاب است پس باید راه را برای حضور تازه‌نفس‌ها هموار کرد.

عامل هاشمی درباره تجربه همکاری با بازیگران خردسال نیز گفت: من پیش از «آتلیه» همکاری با خردسالان را در سریال‌های مختلف زیاد تجربه کردم به عنوان مثال در سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» یک فرزند پسر داشتم. اگرچه همبازی شدن با خردسالان اتفاق خوبی است اما شرایط خودش را دارد و دائما باید شرایط آن‌ها را درک کرد چراکه ممکن است فضایی را که پشت صحنه حاکم است، دوست نداشته و شب‌کاری برایش سخت باشد.

وی افزود: همچنین زمانی جلوی دوربین باشد که وقت بازی و شیطنت است. من به عنوان بازیگر باید همه این اتفاقات را درک و به آن فکر کنم. به عنوان مثال آرش دهقان بازیگر خردسال «آتلیه» که شاید بتوان گفت دیگر دوست من محسوب می‌شود، سکانسی داشت که باید زیر باران دیالوگ می‌گفت. به دلیل آنکه این اپیزود را در زمستان فیلمبرداری کردیم، قطعاً دیالوگ گفتن و بازی کردن آرش زیر باران تحت‌الشعاع قرار گرفت و سردش شده بود. این مسأله من را هم نگران کرد چرا که ما یکسری تکنیک‌ها را به صورت آکادمیک یاد گرفتیم و از آن بهره می‌بریم اما بازیگران خردسال به صورت غریزی بازی می‌کنند و موردی که مثال زدم، می‌تواند باعث آزار ایشان شود.

بازیگر «آتلیه» در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه وظیفه هنرمندان فرهنگسازی است، تصریح کرد: قصه «تازه وارد» درباره فرزندآوری و مسائل و مشکلات آن است ما به عنوان هنرمند وظیفه داریم این مسائل را به صورت دقیق و موشکافانه بررسی کنیم تا به این قضیه برسیم که چه موانعی در سر راه بچه‌دار شدن وجود دارد و باعث می‌شود زوج‌های جوان سمت این قضیه نروند.

عامل‌هاشمی ادامه داد: البته بچه‌دار شدن تصمیم بسیار سختی است بدین دلیل که موجودی را به جهان اضافه می‌کنیم که به اصطلاح تا ابد تحت هر شرایطی وابسته به پدر و مادر است. در حقیقت مسأله سخت و پیچیده‌ای است اما باید فرهنگساری در این زمینه صورت بگیرد. از سوی دیگر این مسأله صرفاً مربوط به زن و شوهر نیست بلکه باید بستر آن در جامعه فراهم شود که هرکسی دوست دارد فرزندی داشته باشد، از خود رسالتی بر جای بگذارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین اتفاق تلویزیون این است که با برنامه‌های نمایشی و سرگرم‌کننده آن می‌توان دغدغه‌ها و مشکلات را فراموش کرد و از آنچه که در اطراف رخ می‌دهد اندکی رها شد، یادآور شد: تمام تلاش ما در «تازه‌وارد» این بوده است که حال خوبی را برای مخاطب رقم بزنیم و اجازه بدهیم به او خوش بگذرد چراکه این لحظه بهترین وقت برای بیان حرفی است که قصد داریم با آن‌ها در میان بگذاریم.

عامل‌هاشمی در پایان درباره فعالیت این روزهای خود خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور در برنامه «شوتبال» شبکه نسیم به عنوان مجری، مشغول نگارش یک سریال به همراه برادرم هدایت هاشمی‌ام. همچنین این روزها مشغول تمرین نمایش «زن بابا» هستیم که خود آن را نوشته‌ام و قرار است به زودی روی صحنه برود.

«تازه وارد» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد که محصول خانه تولیدات جوان صداوسیماست و در باشگاه فیلم سوره تولید شده، هر شب ساعت 20:45 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

مدیران تلویزیون بخواهند «ستایش» دوباره ساخته می‌شود / نویسنده خوب شرط تضمین سریال ماندگار و مخاطب‌پسند است نگاهی به نظرسنجی جدید صدا و سیما / رقابت سریال‌های تکراری با سریال‌های جدید ادامه دارد مدیران تلویزیون بخواهند «ستایش» دوباره ساخته می‌شود / نویسنده خوب شرط تضمین سریال ماندگار و مخاطب‌پسند است برنامه‌های تابستان تلویزیون اعلام شد
بزرگترین اتفاقِ تلویزیون از نظر علی عامل هاشمی / نگارش سریالی که با هدایت هاشمی دنبال می‌شود 2
بزرگترین اتفاقِ تلویزیون از نظر علی عامل هاشمی / نگارش سریالی که با هدایت هاشمی دنبال می‌شود 3
بزرگترین اتفاقِ تلویزیون از نظر علی عامل هاشمی / نگارش سریالی که با هدایت هاشمی دنبال می‌شود 4