سه‌شنبه 3 مهر 1403

بزرگترین تورنمنت فوتبال اروپا باشکوه آغاز شد / افتتاحیه یورو با تقدیر ویژه از قیصر بکن‌باوئر (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بزرگترین تورنمنت فوتبال اروپا باشکوه آغاز شد / افتتاحیه یورو با تقدیر ویژه از قیصر بکن‌باوئر (عکس)

مراسم افتتاحیه یورو 2024 در مونیخ با ادای احترام ویژه به فرانتس بکن‌باوئر برگزار شد.

به گزارش "ورزش سه"، یورو 2024 بالاخره رسما در آلمان آغاز شد. در ورزشگاه آلیانز آره‌نای شهر مونیخ، که به دلیل مسائل قانونی مربوط به اسپانسری و به دستور یوفا و فیفا، در طول تورنمنت تنها ورزشگاه فوتبال مونیخ نامیده خواهد شد میزبان برگزاری مراسم افتتاحیه بود.

تماشاچی‌هایی که برای تماشای دیدار افتتاحیه بین آلمان و اسکاتلنند به ورزشگاه آمده بودند شاهد مراسم افتتاحیه باشکوهی بودند که توسط برگزارکنندگان تدارک دیده شده بود.

جام قهرمانی که در پایان تورنمنت به تیم قهرمان اهدا خواهد شد توسط سه نفر به زمین آورده شد: یورگن کلینزمن که در یورو 96 با بازوبند کاپیتانی آلمان به زمین رفته بود، برند دیتز، کاپیتان مانشافت در یورو 80 و البته همسر فرانتس بکن‌باوئر فقید که در نبود او به عنوان کاپیتان آلمان در یورو 72 در این مراسم حضور داشت.

بعد از آنکه ویرتز و کلینزمن جام را در دست گرفته و مقابل سکوها به نمایش گذاشتند هواداران حاضر در آلیانز آره‌نا به شکلی ویژه از همسر قیصر فقیدشان تقدیر کردند. همسر بکن‌باوئر با تشویق شدید حضار مقابل جام ایستاد و به ابراز احساسات آنها واکنش نشان داد.

مراسم و بازی افتتاحیه مهمانان ویژه‌ای دارد ولی دو اسطوره فوتبال بارها و بارها در وی‌آی‌پی ورزشگاه مورد توجه دوربین تلویزیونی قرار گرفتند: سر الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو که کنار هم نشسته و گرم صحبت و گپ و گفت هستند.

بزرگترین تورنمنت فوتبال اروپا باشکوه آغاز شد / افتتاحیه یورو با تقدیر ویژه از قیصر بکن‌باوئر (عکس) 2
بزرگترین تورنمنت فوتبال اروپا باشکوه آغاز شد / افتتاحیه یورو با تقدیر ویژه از قیصر بکن‌باوئر (عکس) 3
بزرگترین تورنمنت فوتبال اروپا باشکوه آغاز شد / افتتاحیه یورو با تقدیر ویژه از قیصر بکن‌باوئر (عکس) 4