شنبه 7 مهر 1403

بستن حساب بانکی گندمکاران دلفان ممنوع است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بستن حساب بانکی گندمکاران دلفان ممنوع است

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار دلفان گفت: شعبه‌های بانک کشاورزی شهرستان به هیچ عنوان حق ندارند به بهانه بدهکار بودن، حساب گندمکاران را مسدود کنند.

حشمت بهمنی روز سه شنبه در جلسه ستاد برداشت گندم افزود: با توجه به اینکه برخی کشاورزان گندم خود را تضمینی به دولت می فروشند بهای این محصول از طریق دولت به حساب آنان واریز می شود بنابراین شعبه های بانک کشاورزی به هیچ عنوان حق ندارند به بهانه‌ی بدهکار بودن کشاورز، حساب آنها را مسدود نمایند.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بانک های عامل وضعیت درآمدی و معیشتی خانواده هایی را که از محل کشاورزی امرار معاش می کنند، مدنظر قرار داده و در بازپرداخت وام ها تعامل و همکاری لازم را با آنها داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم روان سازی روند خرید و تحویل گندم از کشاورزان گفت: ادارات ذیربط در شهرستان باید از همه ظرفیت های خود جهت خرید گندم کشاورزان استفاده کنند تا از آسیب های احتمالی به محصول این افراد جلوگیری شود. مدیرغله لرستان نیز افزود: تمامی مراکز خرید گندم حق هیچگونه اخذ وجه اضافه بابت انجام اموراز جمله نمونه گیری، تخلیه و بارگیری را از کشاورزان و رانندگان ندارند. حجت الله بیرانوند اظهار داشت: کلیه مراکز خرید باید به تجهیزات تخلیه، بارگیری و نگه داری، باسکول، لوازم آزمایشگاهی تعیین و اندازه گیری افت گندم مجهز شوند.

شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد.

.

*س_برچسب‌ها_س*