دوشنبه 9 مهر 1403

بسته های حمایتی توسعه بازار فروش محصولات خانگی در حال تدوین است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بسته های حمایتی توسعه بازار فروش محصولات خانگی در حال تدوین است

کریمی بیرانوند گفت: بسته های حمایتی توسعه بازار مخصوص هر استان در حال تدوین است و با نظر کاسبین هر استان به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ محمود کریمی بیراوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه نقشینه اظهار کرد: از خوبی های مشاغل خانگی هزینه پایین و بهره بری بالای آنهاست و حداکثر استفاده از زمان است.

وی با اشاره به دیگر مزیت های مشاغل خانگی گفت: نداشتن شیفت ثابت و این تولید کنندگان هم زمان در خانه و بیرون از خانه در حال فعالیت هستند و این خود باعث تمایز این شغل از بقیه شغل ها است.

وی گفت: بسته های توسعه بازار مخصوص هر استان در حال تدوین است و با نظر کاسبین هر استان به اجرا در خواهد آمد. می توان از شرکت های خصوصی بخش صادرات در پیشبرد بازار استفاده کرد.

در ادامه مژگان دادی پور ریس اتحادیه فرش بافان و پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: 3هزار بافنده زیر مجموعه این کارگاه داریم و با قرار دادن مواد اولیه در اختیار آنان در کار تولید فرش را انجام می دهند.

وی در خصوص مشکلات بافندگان گفت: عمده مشکل این صنف بازار فروش است و اگر بتوانیم بازار خارجی را احیا کنیم می توانیم تعداد مشاغلین این حوزه را چندین برابر کنیم در حال حاظر 20 نفر به صورت متمرکز و 80 نفر به صورت غیر متمرکز در این کارگاه فعالیت دارند.

انتهای پیام /