جمعه 8 تیر 1403

بعد از زنوزی، حدادیان هم دلسرد شد / تیشه به ریشه باشگاه‌های خصوصی لیگ برتر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بعد از زنوزی، حدادیان هم دلسرد شد / تیشه به ریشه باشگاه‌های خصوصی لیگ برتر

بعد از محمدرضا زنوزی، حالا رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی هم تصمیم به واگذاری یک باشگاه خصوصی لیگ برتر گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، طی سال‌های اخیر اگرچه تعداد باشگاه های خصوصی فوتبال ایران افزایش یافته اما هزینه‌های سرسام آور باشگاه‌داری و نبود منابع درآمدزایی باعث شده تا مالکان باشگاه‌های خصوصی بعد از مدتی دلسرد شوند و کنار بکشند.

در لیگ برتر هم چند سالی است چند باشگاه خصوصی فعالیت می‌کنند که از قضا به واسطه علاقه مالکان آنها به شهر خود و البته فوتبال جزو پرامکانات ترین باشگاه‌های لیگ برتر هم بوده‌اند. نمونه بارز این باشگاه‌ها تراکتور تبریز و نساجی مازندران هستند که طی سال‌های اخیر با مالکیت محمدرضا زنوزی و رضا حدادیان به کار ادامه دادند.

در فصل نقل وانتقالات اما اتفاقاتی رخ داده که زنوزی و حدادیان دو مالک سرشناس لیگ برتر از ادامه فعالیت دلسرد شده‌اند. باشگاه تراکتور که مدت‌ها است در پروسه واگذاری قرار گرفته و از روز گذشته باشگاه نساجی نیز با تصمیم مدیران به فروش گذاشته شده است.

اصلی‌ترین موضوعی که باعث دلسردی افرادی مثل زنوزی و حدادیان شده، عدم توجه مسئولان استانی به این دو باشگاه و هزینه‌های صورت گرفته و البته بی اهانت‌هایی است که از سوی تعدادی طرفدارنما به مالکان شده است. مالکان باشگاه‌ها که از هزینه شخصی برای فوتبال می‌گذارند و عایدی خاص نیز ندارند، به خاطر عشق به شهر خود و پدیده فوتبال این کار را برعهده می‌گیرند و از اینکه هیچ‌کس توجهی به فعالیت‌های آنها ندارد دلسرد می‌شوند.

در حال حاضر تراکتور و نساجی دو باشگاه ریشه‌دار و پرهوادار فوتبال ایران در پروسه واگذاری قرار گرفته‌اند و وضعیت مشخصی برای فصل آینده ندارند. این دو باشگاه تاکنون هیچ فعالیت نقل و انتقالاتی خاصی هم نداشته‌اند و مشخص نیست چه سرنوشتی پیدا کنند.

نکته قابل توجه اینکه شمس‌آذر قزوین و تیم تازه صعود کرده خیبر خرم‌اباد هم با مالکیت خصوصی اداره می‌شوندو هیچ بعید نیست مسائل مشابه تراکتور و نساجی برای آنها هم پیش بیاید و در آینده شاهد اتفاقات تلخی برای دو تیم پرطرفدار دیگر فوتبال ایران باشیم.

بعد از زنوزی، حدادیان هم دلسرد شد / تیشه به ریشه باشگاه‌های خصوصی لیگ برتر 2