دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

بعضی ها به دنبال سهم خواهی از تیم ملی سابر / ادعای تو خالی یک مربی برای حضور در سوئد شکست خورد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بعضی ها به دنبال سهم خواهی از تیم ملی سابر / ادعای تو خالی یک مربی برای حضور در سوئد شکست خورد

برخی از افراد به دنبال حاشیه سازی و سهم خواهی برای خود در تیم ملی سابر هستند.

مسابقات گزینشی المپیک پاریس از چند روز دیگر در مادرید اسپانیا آغاز می شود و تیم ملی اسلحه سابر ایران که اکنون در رده هفتم دنیا قرار دارد کار خود را آغاز می‌کند. اکنون هم چند وقتی است کادر فنی، بازیکنان و فدراسیون شمشیربازی تمام تمرکز خود را برای برافراشته شدن نام ایران در این رویداد گذاشته اند.

اما در بیرون از گود افرادی تمام اعتبار ورزشی خود، مردم و کشور خود را زیر پا گذاشته و فقط جایگاه شخصی خودشان را با عنوان خدمت به کشور و تیم سازی در آینده در نظر گرفته اند، حتی در کشوری که هیچ سبکی در اسلحه سابر ندارد چنان سیاه نمایی می کنند که فقط نام خود را بر سر زبان بیندازند اما غافل از آن هستند که حتی فدراسیون مربوطه آن کشور تاییدی بر این موضوع نداشته و با بازیکنان اندک فقط در یک باشگاه تمرین می‌کنند که نتایج قابل قبولی کسب نشد.

حتی نام چند کشور را به عنوان پیشنهاد کار مطرح کرده اند که هیچ تاییدی از طرف آن کشورها نه تنها به صورت ضمنی بلکه حتی کتبی هم نبوده است و با بیان کردن حرف هایی مانند از بین رفتن بیت المال، از دست رفتن سهمیه المپیک در حالی که مسابقات هنوز شروع نشده و ایجاد انواع و اقسام حاشیه سازی کار به جایی نخواهند برد و حالا که جایگاهی ندارند با تخریب و انتقاد می خواهند توجهات را به سمت خود معطوف کنند.

این افراد منتقد غافل از اینکه دنبال جایگاه شخصی خودشان هستند نه کشور خود، به طوری که حتی نزدیک به یکسال بعد از اینکه به دلایلی در اردوها نبودند با سو استفاده از شرایط خاص وقت دنبال این بودند باز هم بر سر زبان ها قرار بگیرند و از تیم ملی که در آن حضور نداشته اند خداحافظی کردند. اکنون هم این فرد تصمیم‌گرفته پس از اینکه اوضاع بر وفق مرادش پیش نرفته به کشور بازگردد و به همین دلیل هم است که دست به ایجاد حاشیه برای تیمی که نتیجه بدی نگرفته زده است تا این شکل جو را متشنج کند و تمام تقصیرات را بایت نتیجه نگرفتن به گردن بیاندازد.

البته چیزی که است اینکه افت و خیز برای تمامی ورزشکاران در هر رشته ای طبیعی است حتی در خود رشته شمشیربازی که در برخی مواقع پیش آمده ورزشکاران سطح بالایی مانند بولادآپیتی، لوکا کوراتولی ایتالیایی، لوئیجی سامله نایب قهرمان المپیک ریو و..... به نتیجه مطلوب نرسیده اند و در مسابقات مختلف وداعی زودهنگام با آن رویداد مربوطه داشته اند و این مسئله در سایر رشته های هم ایجاب می کند و هیچ وقت نبوده ورزشکار یک فرم ثابت قرار داشته باشد. کنار آن هم مردم همیشه به خوبی آگاهی دارند برخی ها غرض ورزانه و از روی حسادت، بغل و کینه دست به این‌کارها می زنند.

برخی افراد منفعت طلب به جای اینکه بیایند و از تیم ملی کشورشان‌حمایت کنند برعکس دنبال این هستند تا تیشه به ریشه آن ورزشکار بزنند و حتی کار به جایی رسانده اند که با این اتفاق صدای هم تیمی های خودشان را هم در آورده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها