سه‌شنبه 17 مهر 1403

بلوری زاده: رده‌سنی جوانان بهترین فرصت برای آموزش والیبال سالم است / والیبال تنها فدراسیونی است که دارای کمپ مستقل برای زنان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بلوری زاده: رده‌سنی جوانان بهترین فرصت برای آموزش والیبال سالم است / والیبال تنها فدراسیونی است که دارای کمپ مستقل برای زنان است

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران با بیان این‌که هدفمان پرورش نسلی است که مهارت‌های والیبال سالم را یاد بگیرند، گفت: این بازیکنان که در آینده به تیم ملی بزرگسالان ملحق می‌شوند، فرصتی برای پاکسازی مهارت‌هایشان ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی آسیا که از 13 تا 20 تیرماه سال جاری در قزاقستان برگزار خواهد شد، آماده می‌کند.

پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم ملی والیبال جوانان دختر درباره میزان آمادگی بازیکنانش اظهار داشت: در روزهای پایانی اردوی چهارم آماده‌سازی تیم ملی جوانان هستیم و بازیکنان در این مدت علاوه بر تمریناتی که داشنند، به مسابقات جام کروناکیا در کشور ایتالیا اعزام شدند. این رقابت‌ها با توجه به زمان کوتاهی که برای تشکیل تیم داشتیم فرصت مغتنمی بود تا بازیکنان خوبمان را شناسایی کنیم و ریزش های لازم را داشته و با ترکیب منسجم تمرینات را ادامه دهیم.

وی افزود: با 15 بازیکن در مسابقات کروناکیا حاضر شدیم اما با توجه به این که رده سنی جوانان به زیر 20 سال تغییر کرد. هشت بازیکن جدید را به اردو دعوت کردیم و در حال حاضر با 14 بازیکن در اردوی چهارم هستیم.

سرمربی تیم ملی جوانان دختر با اشاره به تمریناتی که پیش از شروع سال 1401 داشته‌اند، اظهار کرد: پس از مسابقات سوپر لیگ از اسفندماه اردوهای تیم آغاز شد که یک اردو پیش از عید و اردوی بعدی متصل به اعزام جام کروناکیا و پس از آن دو اردوی دیگر داشتیم. یک ماه و نیم دیگر فرصت داریم و با توجه به تعداد جلسات باقی مانده هنوز در حال تمرین روی تکنیک‌های بازیکنان هستیم.

وی با تاکید بر این هدفش آموزش مهارت‌های والیبال سالم به نسل آینده والیبال کشور است، گفت: در تمرینات بیش از هرچیز تاکتیک و استراتژی را به بازیکنان آموزش می‌دهیم. البته درخواست برگزاری چند دیدار تدارکاتی داریم چون هر چه بازیکنان در مسابقات بیشتری حضور داشته باشند، آماده‌تر راهی مسابقات خواهند شد.

بلوری‌زاده در خصوص وضعیت مصدومیت بازیکنان عنوان کرد: یکی از بازیکنان مدافع میانی در تمرین هنگام دفاع دچار آسیب شد اما خوشبختانه شدید نیست و در اردو تحت درمان و مراقبت قرار گرفته است. داشتن یک کمپ اختصاصی ویژگی‌ای است که شاید تنها فدراسیون والیبال در کشورمان چنین امکاناتی را فراهم کرده باشد. همه قدردان زحمات دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هستیم که این امکانات را برای زنان فراهم کردند. از بسیاری از فدراسیون‌ها تقاضا می‌کنند که در صورت امکان این امکانات در اختیار آن‌ها هم قرار گیرد، اما با توجه به این که از امسال یک رده سنی زیر 16 سال هم در فدراسیون جهانی والیبال تعریف شده است، فرصت مغتنمی است که این فضا گسترده‌تر شود تا والیبال خانم‌ها هم در کنار مردان به رشد برسد.

وی با تاکید بر این که حدود 15 سال از راه‌اندازی والیبال بانوان به شکل حرفه ای می‌گذرد، تصریح کرد: این مدت زمان برای شکل‌گیری زیرساخت‌ها نیاز بوده و حال وقت بهره برداری است. با حضور مربی خارجی در تیم ملی بزرگسالان این فرصت فراهم است که همراه با والیبال روز دنیا پیش برویم.

انتهای پیام