یک‌شنبه 15 مهر 1403

بنیاد برکت چهار هزار طرح اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بنیاد برکت چهار هزار طرح اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می کند

گچساران - ایرنا - مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکت امسال در روستاهای شهرستان های دنا، گچساران، کهگیلویه، باشت بهمئی و چرام بیش از چهار هزار طرح اشتغالزایی اجرا می کند.

سید علی سجادی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گچساران افزود: این طرح های اشتغالزایی در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.

وی بیان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یکهزارو 200 طرح اشتغال‌زا را در سال گذشته در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد.

سجادی اظهار داشت: برای اجرای این تعداد طرح اشتغالزایی بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی گفت: همچنین بنیاد برکت در سال 97 بیش از 332 طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از 70 میلیارد ریال در این استان و بویژه بخش چاروسا کهگیلویه ایجاد کرد.

سجادی ادامه داد: این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول اجرای این طرح در گچسارن هفت روستای بالای 330 خانوار انتخاب شده گفت: این طرح های اشتغالزایی در مراحل بعدی به ترتیب 20 روستای بالای 100 خانوار، روستاهای دارای دهیار و روستاهای بدون دهیار نیز اجرا خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخودار، اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در مناطق محروم را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

حشمت الله صمیمی دوست ابراز کرد: سهم شهرستان گچساران در این تعداد طرح اشتغالزایی 300 تا 500 طرح اشتغالزایی است که برای اجرای این طرح ها بیش از 200 تا 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای هر یک از این طرح های اشتغالزایی 70 تا 500میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته می شود.

صمیمی دوست ابراز کرد: این طرح ها در زمینه دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است و تمامی دستگاه های دولتی برای اجرای این تعداد طرح همکاری لازم را با بنیاد برکت داشته باشند.

صمیمی دوست با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها فقط در موارد خاصی همچون استعلام از دامپزشکی نیاز به مراجعه به دستگاه های اجرایی است افزود: همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با بنیاد برکت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*