سه‌شنبه 17 مهر 1403

بنیاد مسکن خراسان شمالی هزار و 282 خانوار شهری را خانه‌دار کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بنیاد مسکن خراسان شمالی هزار و 282 خانوار شهری را خانه‌دار کرد

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: هزار و 282 واحد مسکونی با کمک این بنیاد و مشارکت مردم، از سال 92 تاکنون در شهرهای استان ساخته شده است.

حسین جزمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، توجه ویژه ای به تامین مسکن برای محرومان و قشر کم درآمد داشته و از این رو تلاش بر این بوده است تا تامین مسکن شتاب بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس استان، هزار و 946 واحد مسکونی در قالب 33 پروژه در شهرهای استان ساخته شده که حدود 66 درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم محقق شده است.

جزمی با اشاره به اینکه اکنون اجرای 715 واحد مسکونی برای شهروندان استان در حال انجام است، گفت: 542 واحد از سال 98 وارد مرحله اجرایی شده و 173 پروژه هم امسال عملیاتی شده است.

سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی در شهرهای بجنورد، تیتکانلو، چناران شهر، ایور، درق، زیارت و سنخواست در حال اجرا است و عمده آن به صورت مشارکتی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد در اجرای پروژه ها، مشارکت مردم است، گفت: بنیاد مسکن برای اجرای این پروژه ها، تسهیلات ارزان قیمت از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی پرداخت می کند، علاوه بر آن زمین هم با قیمت پایین در اختیار افراد قرار می گیرد.

سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به اجرای مسکن مهر، اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و 435 واحد مسکن مهر در 14 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان به بهره برداری رسیده است.

جزمی خاطرنشان کرد: رویکرد این بنیاد، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد است و 99 درصد از جامعه هدف از اقشار محرومی هستند که از حمایت نهادهای حمایتی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال 91 به استان، گفت: در سفر معظم له، اجرای هزار واحد مسکونی در شهرهای استان مصوب شد که از این تعداد، 600 واحد مسکونی در شهر بجنورد و 400 واحد مسکونی در سایر شهرها بوده است.

سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: واحدهای مسکونی دیگر شهرهای استان به طور 100 درصد ساخته و به متقاضیان تحویل شده است و در شهر بجنورد هم تنها ساخت 144 واحد باقی مانده که در حال پیگیری است.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*