جمعه 14 اردیبهشت 1403

بهترین خودروهای سال 2024 معرفی شدند

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
بهترین خودروهای سال 2024 معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بهترین خودروهای سال 2024 در رای‌گیری سالانه بیش از 100خبرنگار از 31 کشور جهان و در حاشیه نمایشگاه نیویورک، معرفی و کیا شاسی‌بلند الکتریکی EV9 به عنوان بهترین خودرو انتخاب شد. ولوو EX30 و BYD سیل (Seal) هم دوم و سوم شدند.

براساس این گزارش، خودرو‌هایی از تویوتا، هیوندای و ولوو هم در بخش‌هایی دیگر به عنوان بهترین خودرو انتخاب شدند. فورد برونکو، هیوندای کونا، هیوندای سانتافه، مزدا CX-90، سوبارو کراس‌ترک، تویوتا پریوس و فولکس‌واگن ID.7 هم برای کسب عنوان بهترین خودرو سال رقابت می‌کردند.

ولوو EX30 با اینکه در بخش بهترین خودرو و بهترین خودرو الکتریکی ناکام بود اما توانست با شکست BYD دلفین و لکسوس LBX جایزه بهترین خودرو شهری را ببرد. در بخش بهترین طراحی، تویوتا پریوس، فراری پوروسانگوئه و فورد برونکو به مرحله نهایی رسیده بودند و در نهایت تویوتا بیشترین امتیاز را از داوران گرفت.

در بخش بهترین خودرو اسپرت هم هیوندای آیونیک 5 N با برتری بر فراری پوروسانگوئه، پورشه کاین و دو مدل ب‌ام‌و شگفتی‌ساز شد و عنوان بهترین خودرو اسپرت سال را از آن خود کرد. ب‌ام‌و M2 و ب‌ام‌و XM دوم و سوم شدند.

در بخش بهترین خودرو لوکس، سه محصول مرسدس بنز و دو خودرو از لکسوس و ب‌ام‌و به فینال رسیده بودند که در نهایت ب‌ام‌و سری 5 بیشترین امتیاز را کسب کرد و برنده شد.

این سومین سال پیاپی است که محصولات خودروسازان کره‌ای به عنوان بهترین خودرو سال انتخاب می‌شوند. هیوندای در سال 2023 با مدل آیونیک 6 و در سال 2022 با مدل آیونیک 5 این جایزه را برد. حضور پررنگ خودرو‌های الکتریکی در بین نامزدهای دریافت جایزه و رسیدن خودرو‌های چینی به مرحله پایانی از نکات قابل‌توجه رقابت ها بود.

برای حضور در این رقابت باید حداقل 10 هزار دستگاه تولید شده باشد و در دو بازار اصلی دو قاره فروخته شود.