شنبه 9 تیر 1403

بهترین روش های سرمایه گذاری با بودجه کم در ایران

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بهترین روش های سرمایه گذاری با بودجه کم در ایران

معرفی و آشنایی با بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم. نقد و بررسی روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم.

رپرتاژ آگهی: سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کردن یکی از چالش‌های این روزها برای افراد به حساب می‌آید! پیدا کردن یک روش برای سرمایه گذاری کردن می‌تواند کمی سخت و حتی غیرممکن باشد. برای انتخاب یک روش مناسب، شما نیاز به داشتن شناخت کامل نسبت به آن روش هستید. دانستن مقدار بازده، سطح ایمن بود، مقدار سرمایه اولیه لازمه و مدت زمان لازمه برای رسیدن به سود در آن روش هستید. برخلاف باور بیشتر مردم، سرمایه‌گذاری پرسود با مبلغ کم نیز امکان پذیر است!

ما در این مطلب به معرفی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازیم که با کمترین سرمایه (حتی 1000 تومان) نیز قابل انجام هستند و بازده بیش از 30 درصد دارند! با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری چیست؟

سرمایه گذاری یا investment به طور کلی یک عمل برای خرید و یا سرمایه‌گذاری در یک بازار است و هدف از این به سود رساندن و بیشتر کردن مبلغ سرمایه‌گذاری شده است. با توجه به شرایط اقتصادی در کشور ما، بازار سرمایه‌گذاری مقداری زیادی از طرفداران خود را از دست داده است و این می‌تواند به خاطر نداشتن علم کافی در مورد بازار سرمایه‌گذرای باشد.

بر طبق باورهای قدیمی، ریسک بیشتر مساوی با سود و بازده بیشتر است اما امروزه این باور به چه مقدار صحیح است؟ روش‌های جدید سرمایه‌گذاری به همه سرمایه‌گذاران این اجازه را می‌دهد که مقدار ریسک خود را در روش‌های مختلف انتخاب کنند و بر همین اساس، روش سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کنند.

برا مثال صندوق درآمد ثابت یکی از همین روش‌های نوین است که ریسک نزدیک به صفر درصد دارد و بازده بیش از 30 درصد را برای سرمایه‌گذاران ممکن کرده است! اگر شما به دنبال یک سرمایه‌گذاری ایمن و سریع می‌گردید، ما به شما پلتفرم سرمایه گذاری آنلاین ازکی سرمایه را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید در این پلتفرم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مقایسه کنید و بهترین روش را انتخاب کنید.

سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی

حالا که با مفهوم و معنی واژه سرمایه‌گذاری آشنا شده‌ایم، زمان آشنایی با بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری با مبلغ کم است! سپرده‌های بانکی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری هستند که تقریباً بین تمامی مردم شناخته شده هستند. سپرده‌های بانکی همانطور که از اسم آنها پیداست، توسط بانک‌ها مدیریت می‌شوند و یکی از قابل اعتمادترین روش‌های سرمایه‌گذاری بین مردم شناخته می‌شوند. اما این روش بهترین راه سرمایه‌گذاری با مبلغ کم است؟

هر روشی مزایا و معایب مختص به خود را دارد و در روش سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی، معایب آن بیشتر از مزایای آن است! برای مثال سود سپرده‌های بانکی به بیش از 25 درصد سالانه نمی‌رسد و با توجه به تورم و شرایط امروزه، سپرده‌های بانکی نمی‌توانند ارزش پول شما را در یک حفظ کنند. همچنین نرخ شکست، امکان برداشت کردن و افزایش سرمایه جزو معایب این روش هستند که ممکن است باعث تجدید نظر سرمایه‌گذاران از انتخاب کردن این روش شود.

اما هر روشی مزایای خود را نیز دارد و برای روش سپرده‌های بانکی، ایمن بودن و بدون ریسک بودن از مزایای قابل توجه آن است.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

این صندوق‌ها به چندین نوع تقسیم می‌شوند که صندوق درآمد ثابت، صندوق طلا و صندوق سهامی، محبوب‌ترین نوع این صندوق‌ها هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری هستند که امروزه در ایران طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده‌اند و این محبوبیت بی دلیل نیست! ما در این بخش به صورت کامل هر سه نوع این صندوق‌ها را معرفی می‌کنیم و به نقد بررسی آنها می‌پردازیم.

صندوق درآمد ثابت

بدون شک صندوق‌های درآمد ثابت جزو محبوب‌ترین صندوق‌ها می‌باشند و امروزه اسم آنها را زیاد شنیده‌ایم. صندوق‌های درآمد ثابت همانند سپرده‌های بانکی هستند اما با امکانات و خصوصیات برتر! صندوق‌های درآمد ثابت معاف از مالیات هستند و سود آنها بیشتر از سپرده‌های بانکی است و بازده آنها به بیش از 30 درصد می‌رسد!

صندوق‌های درآمد ثابت به طور ماهیانه مبلغ سود مشخص شده را به حساب شما واریز می‌کنند و همانطور که از اسم آنها مشخص است، سود هر ماه این صندوق‌ها یکسان است. شما می‌توانید در هر زمان از مبلغ سرمایه‌گذاری شده خود برداشت کنید و یا به آن بیافزایید. تمامی این تراکنش‌ها در روند سرمایه‌گذرای شما اختلالی ایجاد نخواهند کرد و نرخ شکست در این صندوق‌ها وجود ندارد.

صندوق طلا

صندوق‌های طلا همانند صندوق‌های دیگر قابل معامله در بازار بورس هستند و دارایی‌های آنها را سپرده‌های سکه طلا و شمش طلا تشکیل می‌دهد که بین 70 تا 80 درصد است و دارایی‌های باقی مانده در بازارهای طلا معامله می‌شود. به طور کلی تمامی صندوق‌ها معاف از مالیات هستند و صندوق طلا نیز جزو همین دسته می‌باشد.

مبلغ اولیه برای شروع سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا بسیار کمتر از خرید طلا به صورت فیزیکی است و سود میانگین این صندوق‌ها ممکن است که از روش سرمایه‌گذاری مستقیم بالاتر باشد.

صندوق سهامی

صندوق‌های سهامی نوعی دیگر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند و همانطور که از اسم آنها مشخص است، صندوق‌های سهامی در بازار بورس و سهام‌های برتر ایرانی فعالیت می‌کنند. حداقل 70 درصد دارایی‌های این صندوق‌ها در بازارهای سهامی و بورس معامله می‌شود و این روش از سرمایه‌گذاری مستقیم کم‌ریسک‌تر است.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از 2000 تومان شروع می‌شود. بازده این صندوق‌ها مشخص نمی‌باشد چراکه نوسانات این بازار سرمایه‌گذاری زیاد است اما ممکن است که سود ماهانه شما در روش سرمایه‌گذاری بلند مدت به بیش از 40 درصد هم برسد!

صندوق‌های سهامی مناسب برای روش سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند و ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها نسبت به بقیه صندوق‌ها بالاتر است.

ازکی سرمایه یک سایت سرمایه گذاری آنلاین است و خدمات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به شما عزیزان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید همین حالا با ورود به پلتفرم ازکی سرمایه، برترین صندوق‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین تجربه سرمایه‌گذاری را برای خود بسازید! ازکی سرمایه به سود شماست.

سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار طلا

بازار طلا یکی از بهترین بازارهای سرمایه‌گذاری نه تنها در ایران، بلکه در تمام جهان است! فلز طلا به طور کلی ارزشمند است و دارای یک قیمت جهانی است. سرمایه‌گذاری در این روش می‌تواند ارزش پول شما را در برابر تورم حفظ کند و حتی رشد بیشتر از تورم داشته باشد! سرمایه‌گذاری در طلا به چندین روش قابل انجام است. مهم نیست که مبلغ شروع سرمایه‌گذاری شما چقدر است، خرید طلا همیشه با هر مقدار بودجه‌ای قابل انجام است.

طلای آبشده یکی از کالاهایی است که شما می‌توانید حتی با 100 هزار تومان نیز آن را خریداری کنید. طلای آبشده نوعی از فلز طلا است که از ذوب کردن جواهرات قدیمی از جنس طلا به دست می‌آید و پس از عیارسنجی، به بازار طلا وارد می‌شود.

جمع بندی

سرمایه‌گذاری در همه جای جهان یکی از راه‌های مقابله با تورم و افزایش دارایی است. در ایران هم سرمایه‌گذاری همین مفهوم را دارد. امروزه مقابله شرایط اقتصادی برای همه یک چالش است و سرمایه‌گذاری در راه‌های درست می‌تواند تا حد زیادی این بار سنگین را از دوش سرمایه‌گذاران بردارد. به یاد داشته باشید که اولین راه برای انتخاب روش سرمایه‌گذاری مناسب شناخت هدف و ریسک‌پذیری شخصی شماست. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از همراهی شما متشکریم!

نویسنده: امیرحسین نظری

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

بهترین روش های سرمایه گذاری با بودجه کم در ایران 2
بهترین روش های سرمایه گذاری با بودجه کم در ایران 3
بهترین روش های سرمایه گذاری با بودجه کم در ایران 4