چهارشنبه 11 مهر 1403

بهتر از بهترین گلزن انگلیس!/ واردی پادشاه پیرمردهای تاریخ لیگ جزیره

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بهتر از بهترین گلزن انگلیس!/ واردی پادشاه پیرمردهای تاریخ لیگ جزیره

مهاجم 37 ساله لسترسیتی بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ لیگ انگلیس پس از 30 سالگی، گلزنی کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، جیمی واردی همچنان با فرم درخشان خود یکی از الهام‌بخش‌ترین بازیکنان جهان فوتبال و لیگ جزیره است؛ بازیکنی که تا 27 سالگی کسی او را نمی‌شناخت و در 24 سالگی، خارج از لیگ‌های اصلی انگلیس بازی می‌کرد. با این حال اسطوره لسترسیتی، اکنون در 37 سالگی، 138 گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده و یکی از برترین چهره‌های تاریخ این لیگ است. در حالی که اکثر بازیکنان لیگ برتر انگلیس از هجده سالگی حضور دارند و نمی‌توانند تعداد گل‌های خود را به عدد 100 برسانند، این بازیکن اصل دوران باشکوه فوتبالیاش از آغاز 30 سالگی بوده. اکنون بازیکنانی را در نظر گرفته‌ایم که بعد از 30 سالگی بیشترین تعداد گل را در لیگ جزیره به ثمر رسانده‌اند.

واردی با زدن 104 گل در 225 بازی، بهترین گلزن تاریخ لیگ جزیره است که بعد از 30 سالگی گل زده و تنها بازیکنی است که بعد از 30 سالگی، بیش از 100 گل به ثمر رسانده و این رکورد را می‌تواند با توجه به فعالیتش در لیگ برتر انگلیس ارتقا دهد. یان رایت بازیکن سابق آرسنال پس از سی سالگی برای توپچی‌ها و وستهم، 93 گل و آلن شیرر بهترین گلزن تاریخ لیگ جزیره بعد از 188 بازی، 84 گل در دوران سی سالگی به ثمر رساند.

فرانک لمپارد به عنوان یک هافبک مرکزی آمار قابل توجهی دارد چرا که 82 گل به ثمر رسانده و با آلن شیرر تنها 2 گل فاصله دارد و پس از آن تدی شرینگهام با 77 گل، در رده پنجم است. آمار دیگر بازیکنان این لیست بسیار متفاوت است؛ باردزلی و جان فرانکو زولا هر دو 59 گله هستند و اختلاف فاحشی با 5 نفر برتر این لیست دارند. همچنین پس از این دو نفر، دروگبا و لس فردیناند بازیکنانی هستند که 57 گل ثبت کرده اند و پائولو دی کانیو مهاجم محبوب ایتالیایی وستهام با 54 گل در 153 بازی دهمین گلزن برتر این لیست است.

بهتر از بهترین گلزن انگلیس!/ واردی پادشاه پیرمردهای تاریخ لیگ جزیره 2