یک‌شنبه 15 مهر 1403

بهره‌برداری از اولین مرکز مهارت‌آموزی کودکان تا یک ماه آینده

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بهره‌برداری از اولین مرکز مهارت‌آموزی کودکان تا یک ماه آینده

اولین مرکز مهارت‌آموزی کودکان در منطقه 10 تهران تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل عربلو؛ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در کمیته علمی سرای فرزندان ایران اظهار کرد: امروز اولین جلسه کمیته فرآموز در سال جاری برگزار شد و چالش‌ها و موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مرکز فرآموز برای کودکان و نوجوانان 6 تا 12 سال است، افزود: اطلاع‌رسانی، ابلاغ شیوه‌نامه، آگاه‌سازی مناطق در اجرای شیوه‌نامه از جمله برنامه‌های این کمیته بود و این مرکز فرآموز با سبک کار و راهبرد جدید که در آن ایجاد شده قرار است، فعالیت کند.

عربلو گفت: این مرکز با حضور دختران و پسران 6 تا 9 و 9 تا 12 سال فعالیت می‌کند و آموزش‌ها به تفکیک و 25 مهارت به افراد آموزش داده خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 با اشاره به اینکه فرآموز در 3 بخش ثابت، سیار و مجازی فعالیت خواهد کرد، افزود: مرکز ثابت فرآموز تا یک ماه آینده در سرای محله جی افتتاح خواهد شد و کودکان می‌توانند با مراجعه به این مرکز از آموزش‌ها بهره‌مند شوند و برای یادگیری کامل مهارت باید 5 دوره به مرکز مراجعه کرد.

وی تصریح کرد: فرآموز سیار در پارک‌ها و مدارس فعالیت دارد و با اجرای نمایش و... آموزش به کودکان و نوجوانان داده می‌شود.

والدین به این 5 ترس و دغدغه کودکان کلاس اولی خود پاسخ دهند!

بر اساس این گزارش، ارتقاء جامع و پایدار کیفیت زندگی کودکان و نوجوانان 6 تا 12 سال در شهر تهران از طریق توانمندسازی، پرورش مهارت‌های زندگی و ایجاد محیطی حمایتی برای رشد و شکوفایی استعدادهای آنان با تاکید بر ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم، هدف کلی این فراموز است.