دوشنبه 16 مهر 1403

بهره‌برداری از 2 طرح اشتغال‌زایی در مرکز ترک اعتیاد گلستان مراغه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهره‌برداری از 2 طرح اشتغال‌زایی در مرکز ترک اعتیاد گلستان مراغه

مراغه - ایرنا - 2 طرح اشتغال‌زایی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و خیران امروز دوشنبه در مرکز ترک اعتیاد گلستان مراغه به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز دوشنبه در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: اجرای طرح های اشتغال زا در مراکز ترک اعتیاد، تحقق شعار تولدی دوباره را در این مراکز نشان می دهد.

سیدعلی موسوی افزود: راه اندازی کارگاه های تولید فنس، فرش، تیرچه و بلوک و نیز کارگاه تعمیر خودرو در مرکز ترک اعتیاد گلستان در سال های اخیر، زمینه ساز ایجاد زمینه برای اشتغال و نیز کاهش آسیب های اجتماعی برای افراد رها یافته زا دام اعتیاد بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مهم ترین اقدامی است که می توان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ورود رهایافتگان از دام اعتیاد به جامعه و بازار انجام داد.

وی اضافه کرد: در این راستا، واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع در واحدهای تولیدی و خدماتی می توانند از افراد پاک و رهایافته از اعتیاد که دارای تخصص های کافی شغلی هستند استفاده کنند.

وی افزود: مراکز ترک اعتیاد گلستان و اطهر در سال های اخیر گام های موثری در زمینه اشتغال زایی برداشته اند و این امر جای بسی قدرددانی دارد.

مدیر مرکز ترک اعتیاد گلستان نیز با اشاره به 2 طرح اشتغال زایی این مرکز گفت: در این راستا، یک قطعه فرش ابریشمی به ابعاد سه در چهار متر (12 متر مربع) در مدت 15 ماه توسط مددجویان این مرکز بافته شده است.

امیر اسکندری افزود: برای بافت این فرش 30 نفر از رهایافتگان از اعتیاد شامل استاد کاران ماهر تلاش کرده و برای آن 290 میلیون تومان هزینه شامل 180 میلیون تمان برای دستمزد بافندگان هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه خدمات خودرویی و قطعه شویی این مرکز نیز با 300 میلیون تومان هزینه راه اندازی شده که زمینه ساز اشتغال حدود پنج نفر استادکار را فراهم می کند.

برچسب‌ها

بهره‌برداری از 2 طرح اشتغال‌زایی در مرکز ترک اعتیاد گلستان مراغه 2