یک‌شنبه 8 مهر 1403

بهسازی راه‌های روستایی پیش‌نیاز توسعه روستاهاست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهسازی راه‌های روستایی پیش‌نیاز توسعه روستاهاست

مراغه - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم توجه جدی به مشکلات روستاها و روستاییان گفت: بهسازی راه‌های روستایی پیش‌نیاز توسعه و کاهش مشکلات روستاییان است.

نقی مسکینی روز سه شنبه در بازدید از طرح راه روستایی آغبلاغ علمدار افزود: با توجه به نقش توسعه ای راه های روستایی در ایجاد زمینه برای توسعه اقتصادی و اشتغال زایی، مناسب سازی و بهسازی این مسیرها، بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: در این راستا، با همکاری اداره راه و حمل و نقل، بخشداری و دهیاری ها، مشکلات موجود در زمینه راه های روستایی شناسایی و اقدامات موثری برای بهسازی این مسیرها انجام می شود.

مسکینی اضافه کرد: بهره گیری از مشارکت مردمی و نیز ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز می تواند حرکت های در حال انجام برای توسعه راه های روستایی را شتاب بخشد.

وی افزود: تعریض راه های روستایی، لکه گیری و نیز اصلاح و تکمیل گاردریل ها در مسیرهای روستایی از جمله طرح هایی است که در برخی از روستاهای بخش سراجو و مرکزی این شهرستان انجام می شود.

بخشدار مرکزی مراغه نیز در این بازدید گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، بهسازی مسیرهای روستایی در این بخش با هکاری اداره راه و حمل و نقل و دهیاری ها و نیز مشارکت مردمی در حال اجراست.

مصطفی مجیدی افزود: در این راستا، همکاری و مشارکت روستاییان در اجرای این طرح ها، موجب تسریع در روند آنها خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این بازدید گفت: همراهی روستاییان این شهرستان در روند اجرای طرح های توسعه راه های روستایی زمینه ساز کاهش مشکلات و موانع پیش روی آنها خواهد بود.

نادر نجد افزود: مشارکت و همراهی مردمی در تملک اراضی موجود در مسیر توسعه راه های روستایی و معابر درون این مناطق نیازمند عزم جدی روستاییان است.

رییس اداره راه و حمل و نقل مراغه نیز گفت: در راستای توسعه و بهسازی راه های روستایی، هم اکنون پنج مسیر اصلی روستایی در این شهرستان با مشارکت بخشداری های مرکزی و سراجو در حال اجراست.

نادر شریفی افزود: مسیرهای روستایی کرده ده، خداجو، احمد آباد، نرج آباد و خانقاه در این بخش ها توسط اداره راه و حمل و نقل در حال بازسازی و بهسازی است.

شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.

این شهرستان با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*