یک‌شنبه 10 تیر 1403

به بهره برداری رسیدن 9 هزار واحد مسکن مهر در پردیس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
به بهره برداری رسیدن 9 هزار واحد مسکن مهر در پردیس

خلیل محبت‌خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در روند ساخت وتکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین مسکن ملی در شهر جدید پردیس با پیشرفت‌های بسیار خوبی در حال انجام است گفت: امیدواریم با تزریق منابع مالی لازم بتوانیم هرچه سریع‌تر پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر در این شهر را به اتمام رسانده و به متقاضیان تحویل دهیم.

محبت‌خواه با اشاره به اینکه هزاران واحد مسکن مهر پردیس در یک سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است گفت: 84 هزار واحد مسکن مهر از سال 90 آغاز شده بود که 29 هزار واحد آن در ابتدای سال گذشته باقی مانده بود که حدود 20 هزار واحد آن افتتاح شده است.

وی افزود: با حمایت‌های صورت گرفته در مهرماه سال گذشته 10 هزار واحد، در اسفند ماه 5 هزار و 230 واحد و در ماه گذشته هم 3هزار 367 واحد مسکن مهر به بهره برداری رسید.

او گفت: حدود 9 هزار واحد مسکن مهر پردیس باقی مانده که قرار بود تا پایان دولت فعلی تکمیل و تحویل مردم داده شود که اکنون برنامه‌ریزی‌های جدی در این خصوص انجام شده و پروژه‌ها در دولت جدید تکمیل خواهند شد.

وی در خصوص متروی پردیس و اقداماتی که آن شرکت در این‌باره انجام داده است، گفت: احداث متروی پردیس یکی از ضرورت‌هایی است که بر انجام آن تاکید شده است. هم‌اکنون طرح احداث این مترو در شورای ترافیک استان مصوب شده است و با تصویب در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور وارد مرحله اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: در حال حاضر برآورد اجرایی احداث متروی پردیس به 3 همت سرمایه نیاز دارد که به دنبال سرمایه‌گذار برای اجرای این طرح مهم برای شهر جدید پردیس بعد از تصویب و ابلاغ طرح آن هستیم.

محبت‌خواه گفت: متروی پردیس در حدود 20 کیلومتر است و 250 متر آن به شکل پل اجرا خواهد شد. ظرفیت جا به جایی این خط مترو 6 هزار نفر در ساعت است.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی