جمعه 10 فروردین 1403

به جای این حواشی به دورانی که در حال حذف بودیم فکر کنید / پیوس: هرکسی جای باقری بود رایگان کار می‌کرد؟

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
به جای این حواشی به دورانی که در حال حذف بودیم فکر کنید / پیوس: هرکسی جای باقری بود رایگان کار می‌کرد؟

اسطوره تیم ملی و پرسپولیس به دفاع از کریم باقری پرداخت و ابراز امیدواری کرد با کاهش حواشی و هجمه‌ها همگی در تلاش برای موفقیت ایران در جام جهانی باشند.

به گزارش "ورزش سه"، فرشاد پیوس مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی با اشاره به دیدار ایران مقابل کانادا گفت: خوشبختانه بعد از بحث‌های زیادی که شکل گرفته بود، یک دیدار تدارکاتی مناسب برای تیم ملی شکل گرفته است. همه کسانی که نزدیک به تیم ملی هستند و عملکرد آنها تاثیری روی موفقیت یا ناکامی تیم ملی دارد، به نظرم باید برای شروع رقابت ایران در جام جهانی شمارش معکوس داشته باشند و بدانند هر روز و البته هر ثانیه با یک تصمیم درست خود می‌توانند چه تاثیر بزرگی روی نتیجه تیم ملی داشته باشند.

وی ادامه داد: بازی با کانادا مسلما می‌تواند شرایط ایران را در جام جهانی بهبود بخشد. کاملا به شرایط آگاه هستم که دستیابی به بازی‌های تدارکاتی کار سختی محسوب می‌شود. با این حال باید خیلی زود به یک رایزنی مناسب در همه جهات برای توافق با دیگر کشورها برای دیدار تدارکاتی و آماده سازی ایران پرداخت.

پیوس با اشاره به این موضوع که موفقیت در جام جهانی نیازمند برنامه ریزی ویژه خواهد بود گفت: من هم مثل تمام فوتبالدوستان ایرانی دوست دارم تیم ملی کشورم در جام جهانی به موفقیت بزرگی دست یابد. کار قطعا سخت است اما ما ستاره‌های بزرگی داریم. نمی‌خواهم نفر به نفر از آنها اسم ببرم و قطعا همگی آنها بازیکنان تاثیرگذاری در باشگاه‌ها خود محسوب میشود. با این حال هر موفقیتی نیازمند این است که شما بهترین برنامه ریزی و امکانات در راستای آن را در اختیار داشته باشید. شما نمی‌توانید بدون برنامه ریزی و تدارکات مناسب مقابل انگلیس که بهترین لیگ دنیا و بازیکنان را در اختیار دارد به نتیجه برسید. فوتبال بر پایه شانس نیست. اینکه هر روز بگویم تیم ملی باید اینبار دیگر از گروه خودش صعود کند شاید یک هدف خوب محسوب شود اما نمی‌توانیم با دست روی دست گذاشتن در انتظار این موفقیت بزرگ باشیم.

مهاجم اسبق تیم ملی ادامه داد: تیم ملی با صعود به جام جهانی به پاداش خوبی رسیده است. این پاداش بعد از موفقیت آنها کسب شده است. مسلما صعود و هر برتری در دیدارهای جام جهانی نیز پاداش ویژه‌تری نصیب ایران خواهد کرد. پس هزینه کردن در این مقطع و انجام بهترین تدارکات یک هزینه بیهوده نخواهد بود. با یک تدارکات مناسب قادر خواهیم بود ضمن موفقیتی که بابت صعود و توجه تمام دنیا به فوتبال ایران معطوف ما می‌شود، از نظر مالی نیز همه چیز را به سود خودمان کنیم. باز هم می‌گویم که قبول دارم کار سختی در این رابطه پیش روی ما قرار دارد اما بد نیست از تمام پتانسیل خودمان در دیپلماسی‌هایی که می‌توانیم با دیگر کشورها داشته باشیم، در این راستا برای انجام بازی تدارکاتی سود ببریم. با این حال قطعا این بازی‌ها باید در راستای موفقیت و برنامه تیم ملی و آقای اسکوچیچ باشد. پیوس در ادامه درباره انتقاداتی که نسبت به دریافتی نفرات کادرفنی شده است گفت: من کار رسانه‌ها را در این خصوص رد نمی‌کنم اما به نظر شما این هزینه‌ها در تیم ملی انگلیس به چه شکل است. در تیم ملی قطر و حتی کشورهای کوچک چه؟ کریم باقری یک برند بزرگ برای فوتبال ما محسوب می‌شود. او توانسته با آقایان دایی، برانکو، کالدرون، یحیی و این اواخر با اسکوچیچ کار کند. این مربیان که هر کدام سابقه و موفقیت بزرگی کسب کرده‌اند یعنی در انتخاب ایشان برای تیم ملی و پرسپولیس و عضوی از کادرفنی خود اشتباه می‌کنند؟ باید از تمام پتانسیل فوتبال ایران برای موفقیت سود برد. قطعا کریم باقری و امثال ایشان مثل آقای دایی یک برند و افتخار بزرگ برای فوتبال ما محسوب می‌شوند. نباید به این شکل با ماجرا برخورد کرد. قرارداد دلاری کریم باقری در نهایت نسبت به موفقیتی که چه در پرسپولیس و تیم ملی کسب شده چقدر است؟ ما قبلا پول‌های مان را در انتخاب‌های اشتباهی مثل ویلموتس سوزانده‌ایم و چرا کسی یادش نمی‌آید زمانی که اسکوچیچ و باقری به تیم ملی آمده بودند چه شرایطی داشتیم و در آستانه حذف حتی از مرحله اول جام جهانی بودیم؟ تیم ملی به جام جهانی صعود کرده و علاوه بر منابع مالی بزرگی که نصیب فوتبال کشورمان شده، چه شور و هیجان و شعفی وارد جامعه ما شده است. اینکه مردم ما برای رقابت در جام جهانی چه هیجانی داشتند با چه مبلغی قابل انجام است. فوتبال این هیجان را که باید میلیارد میلیارد برای آنها هزینه کنید پیش روی‌تان قرار داده و من فقط انتظار دارم تصمیمات درست و با برنامه صورت گیرد. آقای ایکس و ایگرگ اگر جای کریم باقری در تیم ملی بودند رایگان کار می‌کردند؟ یا در تیم ملی کشورهای دیگر این شکلی است و نفراتی رایگان کار می‌کنند؟ چرا وارد این بحث‌های بدون معنا و نتیجه می‌شوید و موفقیتی که شکل گرفته را نادیده می‌گیرید و اتفاقی که در آینده می‌تواند رقم بخورد را با سکته مواجه می‌کنید. الان وقت حمایت است و باید چه کریم باقری و چه اسکوچیچ و هر فرد قابل احترامی دیگری که روی نیمکت تیم ملی حضور دارد را حمایت کرد و در راستای آن برنامه ریزی لازم برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی را شکل داد.