جمعه 30 شهریور 1403

به مناسبت رکورد گریزمان؛/ تاج و تختی که در اختیار یک نفر است: مسی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
به مناسبت رکورد گریزمان؛/ تاج و تختی که در اختیار یک نفر است: مسی!

آنتوان گریزمان با 173 گل زده به بهترین گلزن تاریخ باشگاه اتلتیکومادرید تبدیل شد.

به گزارش: ورزش سه:، در این هفته از لالیگای اسپانیا آنتوان گریزمان گلزنی در مقابل ختافه به رکورد تعداد گل‌های لوئیس آراگونس رسید و با 173 گل زده بهترین گلزن باشگاه اتلتیکومادرید است. او همچنین با 185 گل در تاریخ لالیگا از لوئیس سوارز این گذر کرد و تنها چهار نفر در میان بازیکنان خارجی لالیگا بیشتر از او گلزنی کرده‌اند که لیونل مسی با 474 گل صدرنشین است. پس از او کریستیانو رونالدو هم با 311 گل، کریم بنزما با 238 گل و هوگو سانچز با 234 در رده‌های بعدی هستند اما قصد داریم در این مطلب بهترین گلزن تیم‌های بزرگ لالیگا را بررسی کنیم.

رئال مادرید - کریستیانو رونالدو ابرستاره فوتبال جهان که در رئال مادرید 450 بار گلزنی کرد تا همیشه در تاریخ پرشکوه این تیم جایگاهی غیرقابل دسترس داشته باشد.

بارسلونا - لیونل مسی بدون شک بهترین بازیکنی که تاریخ لالیگا به خود دیده با توجه به آمارهای ثبت شده قطعا لیونل مسی است که برای بارسلونا 672 بار موفق به گلزنی شده است.

اتلتیکومادرید - آنتوان گریزمان و لوئیس آراگونس گریزمان با گلی که زد حالا با آراگونس برابر شده و هر دو با 173 گل بهترین گلزنان روخی بلانکوس هستند که قطعا گریزمان در ادامه فصل این رکورد را افزایش می‌دهد تا به تنهایی در صدر جدول گلزنان تاریخ این باشگاه قرار بگیرد.

رئال سوسیداد - خسوس ماریا ساتروستگویی این رکورد از سال 1986 با 163 گل زده در اختیار این ستاره فوتبال ایالت باسک باقی مانده و میکل اویارزابال بازیکن فعلی این تیم تا رسیدن به این رکورد فاصله زیادی دارد چرا که او از 2015 تا کنون 79 گل زده است.

اتلتیک بیلبائو - تلمو زارا این رکورد نیز از 1955، با تعداد 355 گل زده در اختیار این بازیکن باقی مانده و تنها کسی که از شروع قرن بیست و یکم توانسته بود خودش را به این آمار نزدیک کند، آرتیز آدوریز است که از 172 گل برای بیلبائو به ثمر رسیده است.

رئال بتیس - روبن کاسترو این مهاجم اسپانیایی تنها در هشت سال موفق به ثبت 147 گل زده شد تا نه تنها بهترین گلزن تاریخ رئال بتیس بلکه تنها صد گله تاریخ این باشگاه باشد.

ویارئال - جراردو مورنو این مهاجم ملی پوش ویارئال که هنوز در این تیم بازی می‌کند به تازگی از رکوردی که جوزپه روسی در طی 5 سال به جا گذاشته بود گذر کرد و با 105 گل زده بهترین گلزن تاریخ زردپوشان فوتبال اسپانیا به شمار می‌آید.

سویا - کامپانیا گیلرمو هنوز رکوردی که در سال 1946 برای نماینده اندلس به جا مانده، دست نخورده است. کامپانیا با 226 بهترین گلزن این تیم است و در شرایط فعلی هیچ بازیکنی حتی در سویا از 50 گل زده هم عبور نکرده است!

والنسیا - موندو والنسیا هم به مانند دیگر باشگاه‌ها، میراثی در دل تاریخ دارد؛ موندو از سال 1950 با 228 گل زده بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است.

سلتاویگو - مانولو گمان بر این بود یاگو آسپاس که از 2008 تا 2013 و پس از آن از 2015 تا کنون 474 گل زده دارد اما مانولو با 533 گل رکوردی دور برای این تیم به جا گذاشته است.

لاکرونیا - روی ماکای اگر چه لاکرونیا در تاریخ تیمی به یاد ماندنی خواهد بود اما اکنون در دسته سوم اسپانیا تبدیل به یک خاطره دور شده است. روی ماکای هلندی که رکورد سریع‌ترین گل لیگ قهرمانان اروپا را دارد با 96 گل زده بهترین گلزن این تیم است.

به مناسبت رکورد گریزمان؛/ تاج و تختی که در اختیار یک نفر است: مسی! 2
به مناسبت رکورد گریزمان؛/ تاج و تختی که در اختیار یک نفر است: مسی! 3
به مناسبت رکورد گریزمان؛/ تاج و تختی که در اختیار یک نفر است: مسی! 4