یک‌شنبه 8 مهر 1403

بودجه ساخت فاز اول ماهواره پیام 2 پرداخت شد / آغاز کارطراحی ماهواره سنجشی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بودجه ساخت فاز اول ماهواره پیام 2 پرداخت شد / آغاز کارطراحی ماهواره سنجشی

مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه مشخصات فنی ماهواره پیام 2 تأیید شده است، گفت: مشخصات فنی ماهواره پیام 2 از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی سازمان فضایی ایران تأیید شده و بودجه ساخت فاز اول ماهواره پیام 2 پرداخت شده است. این ماهواره از سوی محققان و دانشمندان دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته خواهد شد.

* نخبگان دانشگاهی ماهواره سنجشی را می سازند

وی با بیان اینکه ساخت این ماهواره توسط 91 دانشمند دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته می شود، افزود: در فاز اول با کادر تخصصی شامل 11 نفر از اعضای هیأت علمی و 80 نفر دانشجوی مقاطع ارشد و دکتری انجام می شود.

* پیام 2 یک چالش بزرگ تحقیقاتی است

رئیس سازمان فضایی ایران فاز اول این پروژه را اجرای طراحی مفهومی و چهار حوزه توسعه تکنولوژی و فناوری ماهواره عنوان کرد و گفت: ماموریت اصلی ماهواره سنجشی تصویربرداری بوده و مدار آن از 500 تا 600 کیلومتر است.

* پیام یک دارای درجه قدرت تفکیک 40 متر بود

وی ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنم که «پیام» ماهواره قبلی این دانشگاه با درجه قدرت تفکیک 40 متر بود اما اکنون ماهواره سنجشی با درجه قدرت تفکیک یک متر خواهد بود که به عنوان چالش بزرگ تحقیقاتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام /

ماهواره رئیس سازمان فضایی ایران مرتضی براری
بودجه ساخت فاز اول ماهواره پیام 2 پرداخت شد / آغاز کارطراحی ماهواره سنجشی 2
بودجه ساخت فاز اول ماهواره پیام 2 پرداخت شد / آغاز کارطراحی ماهواره سنجشی 3