سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

سازمان فضایی ایران

سازمان فضایی ایران

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: تصویربرداری ماهواره پارس 1 می‌تواند در کمتر از 100 روز 95 درصد از اراضی کشور را انجام دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس سازمان فضایی ایران از برنامه‌ریزی برای پرتاب پنج تا هفت ماهواره در سال 1403 و پرتاب ماهواره‌های بخش خصوصی خبر داد و گفت: امسال مرحله نخست سکو پرتاب چابهار به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی ایران از برنامه‌ریزی برای پرتاب پنج تا هفت ماهواره در سال 1403 و پرتاب ماهواره‌های بخش خصوصی خبر داد و گفت: امسال مرحله نخست سکو پرتاب چابهار به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن سالاریه، رییس سازمان و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی به کمک داده‌های فضایی برای نخستین بار خبر داد و گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم مستدل بودن آمار برآورد تولید محصولات کشاورزی در نمایشگاه دستاورد‌های دولت در سال گذشته، پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری وزارت...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که پارسال نزدیک به 470 هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص یافت.

خبرگزاری تسنیم

رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به 470 هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص داشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

عمل کردن پدافند هوایی اصفهان در روز جمعه علیه ریزپرنده‌ها برای سومین بار طی دو سال گذشته اتفاق می‌افتد، این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که رینگ پدافندی در این استان از آمادگی بسیار بالایی برای رهگیری و انهدام هرگونه تهدید برخوردار است که در تبریز هم همین مساله به اثبات رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امنیت داخلی اسرائیل در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی درباره آنچه پاسخ اسرائیل به عملیات ایران خوانده شده، گفت که «مسخره است».

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اتمام نمونه دوم ماهواره پارس1، تکمیل تست‌های نهایی ماهواره ناهید2 و سامان1 و آماده‌سازی آنها برای پرتاب و نیز تجاری‌سازی دستاوردها در سطح بین‌المللی از دیگر برنامه‌های مهم پژوهشگاه در سال 1403 است.

خبرگزاری تسنیم

صنعت فضایی ایران در دو سال اخیر شتاب فراوانی به خود گرفته به‌گونه‌ای که در دو سال اخیر 12 پرتاب موفق فضایی انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از 40 هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین و با هوش مصنوعی شناسایی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

14 بهمن 1402 نمایشگاه آخرین دستاوردهای هوانیروز ارتش، جهاد خودکفایی، مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن و صنایع یاعلی (ع) در ستاد هوانیروز افتتاح شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بعد از 12 پرتاب موفق ایران در صنعت فضایی و قرار گرفتن دو ماهواره «خیام» و «پارس 1» در مدار توسط ماهواره‌برهای بین‌المللی، اکنون صنعت فضایی کشور به سمت طراحی و ساخت ماهواره‌برهای سنگین چون «سریر» و «قائم 105 و 120»، توسعه آزمایشگاه‌های تجمیع و تست تا ماهواره‌های کلاس هزار کیلوگرم و توسعه ایستگاه فضایی چابهار برای دستیابی به مدار خورشید آهنگ خیز برداشته و امیدوار است سال جاری اولین پرتاب...

خبرگزاری تسنیم

"سامانه بلوک انتقال مداری" سامانه واسطی برای قرار دادن ماهواره‌ها در مدارهای بالاست که با هدف کاهش هزینه و اجتناب از ساخت حامل‌های غول پیکر و مصرف سوخت بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ حالا ایران در آستانه پرتاب "بلوک انتقال مداری سامان" است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دستگاه دیپلماسی در مواجهه با مناقشه آبی هیرمند همواره رویکرد منفعلانه و سنتی داشته و در غالب اوقات برنامه‌ای برای اجرای دیپلماسی نوین نداشته و صرفا به مذاکره حقوقی اکتفا کرده است.