جمعه 8 تیر 1403

بوگاتی توربیون معرفی شد / ابرخودرو هیبریدی چند میلیون دلار برآورد شد؟+ عکس

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بوگاتی توربیون معرفی شد / ابرخودرو هیبریدی چند میلیون دلار برآورد شد؟+ عکس

اقتصادنیوز: بوگاتی توربیون که یک ابرخودرو 1800 اسب بخار است، دارای 16 سیلندر، 3 موتور الکتریکی و حداکثر سرعت 276 مایل در ساعت است و قیمت آن چیزی نزدیک به 4 میلیون دلار خواهد داشت.

اقتصادنیوز: بوگاتی توربیون که یک ابرخودرو 1800 اسب بخار است، دارای 16 سیلندر، 3 موتور الکتریکی و حداکثر سرعت 276 مایل در ساعت است و قیمت آن چیزی نزدیک به 4 میلیون دلار خواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز، خودرو جدید بوگاتی بانام توربیون، یک ابرخودرو هیبریدی است و ظاهر آن شباهت بسیاری به شیرون دارد اما یک خودرو کاملاً جدید به حساب می‌آید. مطمئناً شباهت زیادی به هایپرکار قدیمی W-16 وجود دارد، اما این یک غول کاملاً جدید است. مونوکوک و سیستم تعلیق نو است. و پیشرانه هیبریدی V-16 قطعا جدید است. به پرچمدار 1800 اسب بخاری نسل بعدی بوگاتی یعنی Tourbillon سلام کنید.

طراحی و تکنولوژی

این یک هیولای 8.3 لیتری است که دور موتور آن 9500 RPM است و بدون توربوشارژر 1000 اسب بخار قدرت می دهد، این خودرو تنها 555 پوند وزن دارد. همچنین 664 پوند فوت گشتاور وجود دارد، اما در اینجا نیمی دیگر از پیشرانه Tourbillon مورد توجه قرار می گیرد.

ما در مورد کمک هیبریدی صحبت می کنیم. یک محور الکترونیکی جلو دارای دو موتور الکتریکی است که موتور سوم در عقب قرار دارد تا به چرخش چرخ‌های عقب کمک کند. یک بسته باتری 25 کیلووات ساعتی که در مرکز نصب شده است، انرژی را تامین می کند و 800 اسب بخار به ترکیب اضافه می کند. خروجی ترکیبی 1800 اسب بخار است و به شرط اینکه تایرهای سفارشی میشلین Pilot Sport Cup 2 چسبندگی کافی داشته باشند، Tourbillon تنها در 2.0 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

جدیدترین بوگاتی در هیبریدی شدن چیزی از دست نمی دهد، به جز کمی وزن. با وجود بسته باتری و موتورهای الکتریکی، بوگاتی می گوید Tourbillon سبک تر از Chiron است. همچنین می‌تواند بدون استفاده از موتور V-16 جذاب در شهر گردش کند. در واقع، می تواند فراتر از شهر با برد تخمینی EV 37 مایل برود. هیچ اشاره ای به سرعت در نیروی برق وجود ندارد و بوگاتی آماده صحبت در مورد زمان شارژ نیست. اما از سیستم 800 ولتی استفاده می کند و مبادا فراموش کنیم، میت ریماک این روزها بوگاتی را هدایت می کند. و او یک یا دو چیز در مورد عملکرد الکتریکی می داند.

خبره‌های ساعت، توربیلون را به‌عنوان قطعات مکانیکی مورد استفاده در ساعت‌های باکیفیت برای افزایش دقت تشخیص می‌دهند. بوگاتی Tourbillon خود را به عنوان یک اثر بزرگ و جاودانه از کمال مکانیکی می بیند. هنگامی که درهای دو وجهی فعال الکتریکی را باز می کنید تا فضای داخلی آنالوگ خیره کننده را ببینید، به راحتی آشکار می شود. سه صفحه بزرگ که روی فرمان چسبانده شده اند، همه چیز را از سرعت گرفته تا دور موتور، مقدار سوخت، دمای موتور و غیره نمایش می دهند. صفحه نمایشی در دید نیست

گیج‌ها توسط ساعت‌سازان سویچ طراحی و ساخته شده‌اند، و به‌طور دائم به ستون فرمان ثابت می‌شوند تا با چرخاندن چرخ ثابت بمانند. در همین حال، در کنسول وسط، سوئیچ‌های آلومینیومی، صفحه‌های چرخشی و یک اهرم تک کریستالی را خواهید دید که V-16 را راه‌اندازی می‌کند. هدف از همه اینها دادن ظاهری جاودانه به Tourbillon است، اما یک صفحه دیجیتال مخفی در بالای کنسول مرکزی وجود دارد. با دستور، به بالا می چرخد و به راننده امکان دسترسی به Apple CarPlay را می دهد.

در مورد طراحی، نمی توان آن را با بوگاتی اشتباه گرفت. نمای بیرونی شبیه Chiron دارای یک دیفیوزر ویژه است که دقیقاً از پشت کابین سرنشینان شروع می شود و عملاً از دید پنهان است. دریچه های زیر چراغ های جلو به قیف هوا به ورودی های بزرگ جانبی کمک می کند. مشبک نعل اسبی هوا را به رادیاتورها تغذیه می کند و در عین حال نیروی رو به پایین را نیز افزایش می دهد. بال عقب فعال می تواند به سمت بالا حرکت کند تا به عنوان ترمز هوا عمل کند. و همه آن بر یک سیستم تعلیق کاملاً جدید چند پیوندی سوار می شود که در مقایسه با استخوان های Chiron 45 درصد سبک تر است.

مشخصات فنی

قیمت پایه: 4.3 میلیون دلار

چیدمان: دو موتور جلو، موتور وسط، موتور عقب AWD، دو سرنشین، دو درب کوپه

موتور: 8.3 لیتری V-16 با توان 986 اسب‌بخار و سه موتور برقی هر کدام با توان 335 اسب‌بخار

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (عقب)

وزن خودرو: 4500 پوند

فاصله بین دو محور: 107.8 اینچ

ابعاد: 178.9 × 80.2 × 46.4 اینچ

شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت: 2.0 ثانیه

مصرف سوخت شهری / بزرگراه / ترکیبی: هنوز اعلام نشده

زمان عرضه به بازار: تابستان 2026

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

بوگاتی توربیون معرفی شد / ابرخودرو هیبریدی چند میلیون دلار برآورد شد؟+ عکس 2
بوگاتی توربیون معرفی شد / ابرخودرو هیبریدی چند میلیون دلار برآورد شد؟+ عکس 3
بوگاتی توربیون معرفی شد / ابرخودرو هیبریدی چند میلیون دلار برآورد شد؟+ عکس 4
بوگاتی توربیون معرفی شد / ابرخودرو هیبریدی چند میلیون دلار برآورد شد؟+ عکس 5