چهارشنبه 18 مهر 1403

بگیریستاین در پایان فصل منچسترسیتی را ترک می‌کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بگیریستاین در پایان فصل منچسترسیتی را ترک می‌کند

مدیرورزشی موفق باشگاه منچسترسیتی در پایان فصل جاری به همکاری طولانی مدت خود با آبی‌پوشان شهر منچستر خاتمه می‌دهد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چیکی بگیریستاین، مدیر ورزشی اسپانیایی باشگاه منچسترسیتی و یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های این تیم در سال‌های اخیر، ورزشگاه اتحاد را ترک خواهد کرد.

طبق اعلام نشریه اتلتیک انگلیس؛ مدیرورزشی پیشین بارسلونا که موفق‌ترین مدیر ورزشی در تاریخ باشگاه منچسترسیتی است، تصمیم گرفته که در پایان فصل به کار خود در نیمه آبی شهر منچستر پایان دهد.

انتشار این خبر در شرایطی است که درباره آینده دیگر عامل اصلی موفقیت‌های اخیر سیتی، یعنی پپ گواردیولا هم ابهام‌هایی وجود دارد. گواردیولا نیز مانند بگیریستاین تا ماه ژوئن سال 2025 قرارداد دارد و زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی او نیز شنیده می‌شود و گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال مجازات سنگین باشگاه منچسترسیتی به دلیل نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی شنیده می‌شود.

گواردیولا: یکی، دو کار دیگر برای تکمیل کار هجومی کم داریم

بگیریستاین 13 سال پیش کار خود را در منچسترسیتی آغاز کرد و در دوره کاری او به عنوان مدیر ورزشی، تیم آبی شهر منچستر موفق به کسب 21 جام شد.

در همین حال فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس نقل و انتقالات فوتبال اروپا، مدعی شده است که باشگاه منچسترسیتی جانشین بگیریستاین را شناسایی و جای او را با هوگو ویانا، مدیرورزشی پرتغالی باشگاه اسپورتینگ لیسبون پر خواهد کرد. بگیریستاین که پپ گواردیولا از او به عنوان خاص‌ترین فرد زندگی حرفه‌ای‌اش و یکی از باهوش‌ترین افراد دنیای فوتبال یاد کرد، سال 2012 به استخدام منچسترسیتی درآمد و از آن زمان تا کنون بازیکنانی مانند فرناندینیو، آلوارو نگردو، خسوس ناواس، کوین دی‌بروینه، رحیم استرلینگ، ایلکای گوندوگان، آیمریک لاپورت، برناردو سیلوا، ادرسون، رودری، جک گریلیش، خولیان آلوارس، ارلینگ هالند و... را برای این باشگاه جذب کرد.