جمعه 8 تیر 1403

بیانیه یوفا: به موقع به داد بازیکن مجارستان رسیدیم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بیانیه یوفا: به موقع به داد بازیکن مجارستان رسیدیم

بدنبال برخورد وحشتناک در یورو 2024، یوفا، نهاد حاکم بر فوتبال اروپا، بر "عدم تاخیر" در درمان بارناباس وارگا اصرار ورزید.

به گزارش "ورزش سه"، وارگا در برخوردی هولناک در جریان بازی مجارستان مقابل اسکاتلند در یورو 2024 دچار مصدومیت مغزی و شکستگی صورت شد که نیاز به جراحی داشت. دومینیک زوبوزسلائی پس از این حادثه اشک ریخت اما در تلاش برای سرعت بخشیدن به درمان هم تیمی اش دیده شد که به سمت برانکارد می دود. ستاره لیورپول بعداً از زمان رسیدن کادر پزشکی انتقاد کرد و مارکو روسی، سرمربی تیم نیز گفت: "پزشکان کمی با تاخیر رسیدند."

یوفا اکنون پاسخی صادر کرده و اصرار دارد که در روند درمان وارگا مشکلی وجود نداشته است.

بیانیه این سازمان به شرح زیر است: "مداخله پزشک تیم ظرف 15 ثانیه پس از حادثه و به دنبال آن پزشک دوم ورزشگاه برای انجام ارزیابی اولیه از مصدومیت و ارائه درمان مناسب، طبق روال های پزشکی مرسوم، انجام شد."

"تیم اورژانس کنار زمین که صلاحیت لازم را داشتند، طبق پروتکل خود منتظر بودند و به محض درخواست پزشکان برای خارج کردن بازیکن جهت انتقال فوری او به بیمارستان، با برانکارد حاضر شدند."

"هماهنگی بین تمام کادر پزشکی حاضر در محل حرفه ای بود و همه چیز مطابق با رویه های پزشکی قابل اجرا انجام شد. در درمان و کمک به بازیکن هیچ تاخیری وجود نداشت."

وارگا با برانکارد به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. ستاره مجارستان از تخت بیمارستان پیامی برای تشکر از هواداران بابت حمایتشان در دوران نقاهت ارسال کرده است. هم تیمی های وارگا و سرمربی روسی به عیادتش رفته اند و انتظار می رود روز چهارشنبه از بیمارستان مرخص شود.

مجارستان در این دیدار با اسکاتلند به تساوی رسید و در گروه A پس از آلمان و سوئیس در جایگاه سوم قرار گرفت. این تیم باید تا مشخص شدن ادامه حضورشان در یورو 2024 منتظر بماند، اما با کسب تنها سه امتیاز از سه بازی، به نتایج مساعد در سایر دیدارها نیاز خواهند داشت.

بیانیه یوفا: به موقع به داد بازیکن مجارستان رسیدیم 2