شنبه 9 تیر 1403

بیش از 19هزار و500هزار قطعه زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بیش از 19هزار و500هزار قطعه زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شد

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 4هزار واحد نوسازی شده مسکن در بافت‌های فرسوده در نواحی شرقی کشور به بهره برداری رسید. همچنین واگذاری 19780 قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن به صورت انفرادی و گروهی در نواحی شرقی کشور آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در دوران رئیس جمهور شهید قریب به 100 هزار واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار برچیده شد، گفت: در این مدت 285 هزار پروانه جدید صادر شد که از این تعداد تا کنون 102 هزار واحد به بهره برداری رسیده است و 25 هزار واحد نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آیینی بیان کرد: سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه برای اجرای نهضت ملی مسکن به احیای بافت‌های فرسوده باید توجه کرد، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی مکررا بر اهمیت نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکید دارند و از نظر وی نوسازی بنا‌های ناپایدار در بافت‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مهم است، بلکه مهم‌تر، زود بازده‌تر، اثربخش‌تر و مفیدتر است.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی