پنج‌شنبه 12 مهر 1403

بیش از 211 هزار مودی برای اتصال به سامانه مودیان فراخوان شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بیش از 211 هزار مودی برای اتصال به سامانه مودیان فراخوان شدند

محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه از ابتدای دی ماه سال 1402 و مطابق با آخرین اراده قانون گذار برای اجرای قانون سامانه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان رقم خورده با سرعت بسیار خوبی این سامانه در حال اجرا است گفت: با توجه به اراده قانون گذار اجرای این سامانه با سرعت بسیار خوبی بستر اجرای این قانون را فراهم کردیم و تاکنون هم مودیان از این طرح استقبال خوبی کردند.

وی ادامه داد: از دی ماه سال گذشته تا امروز 5 میلیارد صورت حساب نوع یک و دو با تفصیل اقلام کالای فروش رفته و اطلاعات خریدار وفروشنده دریافت کرده ایم.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: بیش از 211 هزار مودی اشخاص حقوقی و حقیقی که طبق قانون فراخوان شده اند تا نسبت به تکالیف خود عمل کنند که در حال حاضر این مودیان به تکالیف خود عمل کرده اند.

سبحانیان اظهار کرد: قانون گذار فرآیند تدریجی برای پیوستن اشخاص حقیقی و اجرای صورت حساب الکترونیکی دیده است که خوشبختانه با آموزش‌های که در خدمت مودیان می‌دهیم و عزم اراده برای پیشبرد هرچه سریعتر قانون وجود دارد برای پیشبرد هرچه سریعتر این قانون اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو خبرنگار: محبوبه کباری