چهارشنبه 4 مهر 1403

بیمه رازی به دنبال افزایش سهم بیمه‌های زندگی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بیمه رازی به دنبال افزایش سهم بیمه‌های زندگی

دو سامانه آنلاین "رازی تک" و فروش برخط بیمه و طرح عمر و سرمایه گذاری "زیگورات" طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت بیمه رازی و قائم مقام بیمه مرکزی رونمایی و طرح بانک - بیمه همای رازی نیز دراین مراسم معرفی شد.

مجید مشعلچی، قائم مقام بیمه مرکزی در آیین رونمایی ازاین دو سامانه، به برخی کلید واژه های مهم و برجسته در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: هرکدام از ذینفعان و بازیگران این صنعت، چند کلید واژه مشخص را برای ماموریت خودشان برجسته تر می کنند تا بتوانند اهدافشان را محقق سازند.

وی با بیان اینکه مدیرراهبردی در شرکت‌های بیمه باید تنظیم کننده خواسته رگولاتور و سهامدار باشد و اگر در جایی دچار مشکل شدیم، قطعا این توازن برقرار نشده است افزود: دراین راستا نهاد ناظر بر برخی ازاین کلید واژه ها تاکید بیشتری دارد که لازم است از طریق شرکت‌های بیمه پیگیری شود که رضایت مردم از جمله این موارد است.

مشعلچی در همین راستا بر تسهیل خدمات بیمه ای تاکید کرد و گفت: این مهم با توجه به خلاقیت و نوآوری محقق می شود و می تواند راهی برای رشد و توسعه شرکت‌های بیمه ای و رضایت بیشتر مردم و بیمه گذاران شود.

وی‌همچنین شفافیت و ارائه خدمات بهتر را عاملی برای موفقیت شرکت‌های بیمه ای دانست و افزود: اقتصادی بودن بیمه نامه از عوامل موثر در توسعه و بهبود فروش خدمات بیمه ای است که باید به آن توجه شود. قائم مقام بیمه مرکزی بر ارایه خدمات غیر حضوری نیز تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید به سمت فروش آنلاین بیمه و پرداخت غیر حضوری خسارت حرکت کنیم و این اقدامات در نهایت می تواند رضایت مردم و شبکه فروش را به همراه داشته باشد.

علیرضا حجتی مدیرعامل شرکت بیمه رازی نیز دراین مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته، گزارشی از فعالیت 4 ماهه شرکت ارایه کرد و گفت: حق بیمه تولیدی شرکت در حالی در ماه های ابتدایی سال، 900 میلیارد تومان بود که با تلاش های انجام شده، توانستیم این عدد را به 3 هزار و 700 میلیارد تومان برسانیم. ضمن اینکه درادامه مسیری که ترسیم کردیم، در تلاشیم تا نسبت خسارت 73 درصدی را کاهش و به عدد 40 درصد برسانیم.

وی توانمند سازی و توسعه شبکه فروش، حرکت به سمت فروش آنلاین بیمه نامه ها، اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت، ایجاد توازن پرتفوی و افزایش سهم بیمه های زندگی، وصول مطالبات، رعایت اصل بنگاهداری و... را از جمله برنامه های کوتاه مدت شرکت دانست که در حال تحقق آن هستیم.

حجتی، یکی از راهبردهای شرکت را حفظ توانگری مالی و بازمهندسی عملیات بیمه گری عنوان کرد و یادآورشد: توانمند‌سازی نیروی انسانی، ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران و ذینفعان شرکت، ارایه محصولات متنوع و متناسب با نیاز مشتریان، ارایه خدمات انلاین در بخش صدور خسارت، افزایش سهم فروش محصولات بیمه ای، بهبود سطح بهره وری شعب و حذف تدریجی شعب زیانده، ارتقای سودآوری، از دیگر برنامه هایی است که آن را در شرکت دنبال می کنیم.

به گفته مدیرعامل بیمه رازی، یکی از اهداف مهم ما افزایش سهم بیمه های زندگی در سبد پرتفوی شرکت است و در تلاشیم تا این سهم را به 15 درصد برسانیم که رونمایی از دو سامانه ای که امروز انجام گرفت، درهمین راستا در دستور کار ما قرار گرفته است. وی ابراز امیدواری کرد که امروز با رونمایی از این دو سامانه بتوانیم بخشی از اهدافمان را محقق سازیم.

وی افزود: سامانه آنلاین "رازی تک" که به منظور تسهیل در صدور بیمه‌نامه‌ها طراحی شده است، در حال حاضر صدور بیمه نامه عمر در آن انجام می‌شود، وقرار است به تدریج سایر رشته های بیمه ای به آن اضافه شود و سامانه فروش برخط بیمه و طرح عمر و سرمایه گذاری" زیگورات " که به دنبال نهادینه کردن آن هستیم.

حجتی به طرح بانک - بیمه همای رازی که با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام شده است اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده امیدوارهستیم تا پایان سال کارنامه درخشانی را از شرکت بیمه رازی ارایه دهیم.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید