جمعه 20 مهر 1403

بی‌کسی و فقر؛ شاخص پذیرش در آسایشگاه کهریزک

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بی‌کسی و فقر؛ شاخص پذیرش در آسایشگاه کهریزک

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در ارتباط با شاخص پذیرش مددجویان در این مجموعه گفت: سه گروه سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و بیماران ام‌اس در آسایشگاه نگهداری می‌شوند که شاخص پذیرش آنها بی‌کسی و فقر است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا صوفی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت 50 سالگی توسعه و خدمت‌رسانی آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار کرد: این مجموعه به خوشنامی معروف است و خیرین مختلفی از سطح کشور به آسایشگاه کهریزک مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آسایشگاه کهریزک یکی از واحدهای موسسه کهریزک در سطح کشور محسوب می‌شود، گفت: 3 گروه اصلی از جمله سالمندان و معلولان ذهنی و حرکتی و بیماران ام‌اس از مددجویان این مجموعه محسوب می‌شوند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک خاطرنشان کرد: در هیچ یک از نقاط کشور محلی برای نگهداری شبانه‌روزی بیماران ام‌اس وجود ندارد و تنها جایی که این عزیزان نگهداری می‌شوند آسایشگاه کهریزک است.

وی با اشاره به شاخص پذیرش در مجموعه آسایشگاه کهریزک گفت: بی‌کسی و فقر شاخص پذیرش در این مجموعه محسوب می‌شود. البته شاید استثنائاتی نیز وجود داشته باشد و افرادی به لحاظ علمی و امکانات مالی خوبی داشته باشند و آدم‌های توانمندی هم باشند اما همین افراد کسی را ندارند و به طبع آسایشگاه کهریزک اینها را پذیرش می‌کند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان این جمله که کهریزک جای بدی نیست، گفت: به هر حال گاهی مواقع تقدیر و شرایط انسانها آنها را به آسایشگاه کهریزک می‌رساند و ما نیز موظف به خدمت‌رسانی به این افراد هستیم.

صوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 750 مددجو شامل سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و بیماران ام‌اس در آسایشگاه کهریزک نگهداری می‌شوند، گفت: مجموعه آسایشگاه کهریزک با عنایت و کمک مردم احداث و نیازهای مددجویان توسط خیرین تامین و در نهایت توسط خیرین و نیکوکاران نظارت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 200 مددجویی که در آسایشگاه تهران و البرز نگهداری می‌شوند یک تعدادی به لحاظ مالی برخوردار هستند، گفت: تعداد قابل توجهی از این افراد توان پرداخت هزینه‌های خود را ندارند و متوسط ماهیانه که از هر مددجو توسط آسایشگاه کهریزک دریافت می‌شود رقمی حدود 500 تا 550 هزار تومان در ماه است.

هزینه نگهداری هر مددجو در آسایشگاه کهریزک بالغ بر 11 میلیون تومان در ماه است