یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

هرچه به ظهر امروز نزدیک‌تر شویم، بر شمار زوار عزاداری که به کربلا می‌رسند، افزوده خواهد شد تا ناب‌ترین جلوه حضور به ثبت برسد؛ حضوری که هرچند کرونا تا حدی بر آن سایه افکنده، اما نتوانسته کمرنگش کند، حتی با وجودی که بسیاری از زوار از کشورهایی، چون ایران موفق به حضور در خیل مشتاقان زیارت شهید کربلا نشدند.

مجموع انواع واکسن وارداتی کشورمان به 71 میلیون و 348 هزار و 606 رسید؛ واکسن‌هایی که کمتر از 2 درصد آن‌ها از نوع اسپوتنیک هستند که جز دو محموله اخیر، مابقی خریداری شده از روسیه هستند؛ بخش ب کوچکی از خرید 62 میلیون دوز واکسن از این کشور که تنها 1.3 میلیون دوزش تحویل شده است!

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 51 میلیون و 950 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 14 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 6209 تن از ایشان وخیم است.

واکسن تک دوز مورد اشاره در خبر، به معنای آنچه که مانند واکسن «جانسون اند جانسون» و «اسپوتنیک لایت» که نیاز به یک دوز تزریق دارند نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است. واکسن سینوفارم، واکسن تک دوز نبوده بلکه باید بعد از یک دوره، دوز دوم آن هم تزریق شود؛ واکسن‌های وارداتی اخیر هم مانند همان واکسن‌های سینوفارم قبلی که برای بزرگسال استفاده می‌شد می‌باشد!

اربعین امسال در حالی از راه رسیده که بحران کرونا تا حدی مهار شده و برخلاف سال گذشته، اعزام زائران در دستور کار قرار گرفته است؛ زائرانی محدود که تعدادشان در توافق صورت گرفته میان دو کشور ایران و عراق مشخص شد و به رغم تداوم رایزنی ها، امکان افزایش شان مقدور نشد، هر چند در ساعات اخیر برخی از مشتاقان موفق به عبور از مرز شده اند.

آخرین آمار مبتلایان «کووید -19»/ دستگیری کارمند شرکت صوری بیمه در پرند / کشف 12 کیلو شیشه از سواری پراید / طلاق به خاطر گردنبند 120 میلیون تومانی / سرقت 100 میلیاردی از خانه‌ای در گیشا / متهم 60 ساله: مرا به زندان برنگردانید / ماجرای دلار‌های خونین!/ ماجرای تبهکاری‌های 2 برادر دوقلو