یک‌شنبه 15 مهر 1403

تاج بر سر پادشاه با شکست دشمن دیرینه؛/ برزیل 2 آرژانتین 1: ششمین قهرمانی در جام جهانی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تاج بر سر پادشاه با شکست دشمن دیرینه؛/ برزیل 2 آرژانتین 1: ششمین قهرمانی در جام جهانی

برزیل پادشاه فوتسال جهان، پس از 12 سال تاج طلایی را با برتری در سوپرکلاسیکو مقابل آرژانتین بر سر گذاشت.

به گزارش ورزش سه، تقابل برزیل و آرژانتین همیشه توقعات زیادی را در هر ورزشی ایجاد می کند و فوتسال هم تفاوتی نداشت. از همان سوت آغاز، هر دو تیم با بازی های سریع و دقیق، سطح فنی و تاکتیکی بسیار بالایی را به نمایش گذاشتند. رقابت تاریخی بین دو کشور لحن اختلاف را بیش از پیش افزایش داد، به این معنی که هر حرکت با شدت بسیار مورد مناقشه قرار گرفت.

ویدئو: 355162

برزیل مصمم وارد نبرد شد تا تاج و تخت جهانی را که از سال 2012، زمانی که آخرین عنوان خود را کسب کرد، از آن دور شده بود، به دست آورد. آرژانتین که اولین قهرمانی خود در جام جهانی 2016 را به دست آورد، به دنبال جانشینی برزیلی ها و تثبیت خود به عنوان یک نیروی مسلط جدید در این ورزش بود. برای اولین بار در تاریخ فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، برزیل و آرژانتین در فینال مسابقات قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفتند.

نبرد هیجان‌انگیز با جذابیت آغاز و به پایان رسید. در شرایطی که وزنه برتری برای آرژانتینی ها سنگینی می‌کرد و مردان لوکویکس بودند که بیشترین موقعیت را خلق کردند، اما بهترین دروازه‌بان جهان ویلیام واکنش های خیره کننده ای داشت و بدون شک سرآمدترین چهره میدان بود.

مسابقه به طور مساوی آغاز شد و هر دو تیم روی پرسینگ قوی و انتقال سریع و هجومی نقشه کشیده بودند. با این حال، برزیل بود که در نیمه اول، به لطف بازی زهردار و روی ضربه ایستگاهی توسط فرائو به گل رسید. دقایقی بعد حرکت انفرادی والریو و شوت این بازیکن با دفع ناقص سارمینتو به پای رافائل برخورد کرد و اختلاف به دو گل رسید

واکنش های ویلیام در نیمه اول و بعد نیمه دوم تیم برزیل را پایدار نگه داشت و آن‌ها با یک دفاع بی نقص تا لحظات پایانی دروازه خود را بسته نگه داشتند. سرانجام در دقیقه 18 ماتیاس روزا که در نقش دروازه‌بان در سیستم پاور پلی به میدان امده بود یکی از گل ها را جبران کرد، اما تاثیری در پیروزی سلسائو نداشت و مردان خاویر ششمین ستاره را از ازبکستان ربودند.

این ششمین قهرمانی برزیل در جام جهانی بود که آن‌ها را همچنان پرافتخارترین تیم دنیا کرد و البته دست نیافتنی.

تاج بر سر پادشاه با شکست دشمن دیرینه؛/ برزیل 2 آرژانتین 1: ششمین قهرمانی در جام جهانی 2
تاج بر سر پادشاه با شکست دشمن دیرینه؛/ برزیل 2 آرژانتین 1: ششمین قهرمانی در جام جهانی 3
تاج بر سر پادشاه با شکست دشمن دیرینه؛/ برزیل 2 آرژانتین 1: ششمین قهرمانی در جام جهانی 4
تاج بر سر پادشاه با شکست دشمن دیرینه؛/ برزیل 2 آرژانتین 1: ششمین قهرمانی در جام جهانی 5