یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

تاریخ برای تیم ملی پس از 17 سال تکرار شد / توالی اردن و قطر، به یاد درخشش هلیکوپتر ایران!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تاریخ برای تیم ملی پس از 17 سال تکرار شد / توالی اردن و قطر، به یاد درخشش هلیکوپتر ایران!

شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از برد 3 گله مقابل اردن باید در نبرد با تیم کی‌روش قرار بگیرند.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران موفق شد در دیدار نخست در تورنمنت چهارجانبه اردن برابر میزبان با نتیجه سه بر یک پیروز شود و به دیدار فینال صعود کند. در دیداری دیگر قطر نیز در ضربات پنالتی عراق را شکست داد و حریف بعدی تیم ملی شد، دیداری که روز دوشنبه در امان پایتخت اردن برگزار می‌شود.

چنین اتفاقی و دیدار پشت سر هم مقابل اردن و قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی 2006 آلمان رخ داده بود. تیم ملی پس از برد پرگل مقابل قطر و لائوس در ورزشگاه آزادی به اردن باخت. در دیدار برگشت اما با تک گل علیرضا نیکبخت واحدی روی پاس وحید هاشمیان موفق شدیم اردن را در خانه‌اش شکست بدهیم و پس از آن به دوحه برای دیدار با قطر رفتیم.

شاگردان برانکو سرمربی وقت تیم ملی در آن دیدار با نتیجه 3-2 میزبان خود را شکست دادند. وحید هاشمیان در دقایق 8 و 89 و آرش برهانی در دقیقه 77 گلزنان تیم ملی در این نبرد حساس بودند. بردی که جواز صعود ما به مرحله بعد را امضا کرد و تیم ملی در پایان موفق شد بلیت جام جهانی را برای خود رزرو کند و مسافر آلمان شد.

حالا و پس از 17 سال تیم ملی پس از شکست اردن باید به مصاف قطر برود اگرچه این دیدار دوستانه است اما قطعا تقابل کی‌روش با شاگردان سابقش می‌تواند جذاب و دیدنی از کار در بیاید.